• Pigan

Känns som att mensen ska komma?!

Jag har en liten fundering..

Jag hade ÄL ungefär den 11/3 och har sedan ungefär 2 dagar sedan börjat få molvärk i magen som känns mer nu än för två dagar sen. Det känns ungefär som att mensen snart ska komma när som helst(BIM kring den 24-25), ibland känns det som att det "rinner till" (sorry...).
    Jag har inte nå ömma bröst, det enda är att dom bränns lite då och då.

Andra månader har jag haft alla möjliga symtom på en graviditet men fått minus, nu har jag bara dessa symtom och funderar om någon har haft ungefär såhär och faktiskt plussat?

• Svar på tråden Känns som att mensen ska komma?!
  • jennyc

att ha mensvärk när man är gravid är helt normalt men ropa inte hej riktigt än...gör ett test. Lycka till!

• Pigan
    jennyc skrev 2010-03-19 20:28:10 följande:
    att ha mensvärk när man är gravid är helt normalt men ropa inte hej riktigt än...gör ett test. Lycka till!
    Självklart ska jag göra ett test, men det är alldeles för tidigt ännu. Ville bara veta om det finns dom som har känt såhär och plussat. :)
  • jennyc
    Pigan skrev 2010-03-19 20:30:34 följande:
    Självklart ska jag göra ett test, men det är alldeles för tidigt ännu. Ville bara veta om det finns dom som har känt såhär och plussat. :)
    Jag gjorde de {#lang_emotions_smile} men de som övertygade mig att göra testet va att jag mådde så illa för mensvärken trodde jag va just mensvärk
  • Pigan
    jennyc skrev 2010-03-19 20:36:11 följande:
    Jag gjorde de men de som övertygade mig att göra testet va att jag mådde så illa för mensvärken trodde jag va just mensvärk
    Okej. Illamående har jag inte så mycket av.. lite då och då, inget märkvärdigt. Brösten ömmar inte utan snarare mer att dom bränns lite då och då. Konstig känsla. Det som också får mig att hoppas ytterst lite är att, som jag skrev i trådstarten, alla andra månader har jag haft alla symtom man kan tänka sig, men nu har jag bara dessa: Molvärk i "tjejmagen" och korsryggen, brännande bröst och tröttare än vanligt samt illamående ibland (som lika gärna kan vara tecken på at jag druckit dålig under dagen..)

Så vi får väl se till veckan. :)
  • Pigan

Är rinniga genomskinliga flytningar något man kan ha vid en graviditet?

• annroll

Jag undrar med, även om jag har motsattsen. Har inte fått ngt pluss men mensen är sen.. men de har den varit förr.. har mensvärk men har riktiga äl flytningar... Skumt. 

• jennyc
    Pigan skrev 2010-03-19 20:42:48 följande:
    Är rinniga genomskinliga flytningar något man kan ha vid en graviditet?
    ja men för mig nu v. 21 är de mer vita tjocka och i mängder :S men de är vanligt och helt ok bara de inte luktar illa. Mina bröst började ganska tidigt men de kändes också sådär lite diffust. Kanske mest för att jag inte vågade lita på alla tecken för att sen få ett negativt test.

Trötthet är ett mycket tydligt tecken och de blir bara värre första 12 veckorna :) men de är helt underbart ändå! Fråga va som helst, alla frågor är tillåtna när man är gravid eller misstänker de :D
  • Pigan
    jennyc skrev 2010-03-19 20:49:28 följande:
    ja men för mig nu v. 21 är de mer vita tjocka och i mängder :S men de är vanligt och helt ok bara de inte luktar illa. Mina bröst började ganska tidigt men de kändes också sådär lite diffust. Kanske mest för att jag inte vågade lita på alla tecken för att sen få ett negativt test.Trötthet är ett mycket tydligt tecken och de blir bara värre första 12 veckorna :) men de är helt underbart ändå! Fråga va som helst, alla frågor är tillåtna när man är gravid eller misstänker de :D
    Ne, dom luktar inte illa. Men det känns som att mensen kommer hela tiden, men det är bara flytningarna som typ rinner till? haha, låter kanske skit skumt.. menmen.. Nu ikväll har jag känt av ännu mer av molvärken.. börjar fundera om det är mensen som gör sig redo, vågar inte tro för mycket men SOM jag hoppas, tidigare månader har jag inte haft sån här molvärk.. iförrgår och igår kände jag mest i äggstockarna, ikväll har det varit lite mer i mitten typ livmodern, hoppas verkligen inte att det är mensen som är på G.

Vad bra att jag kan fråga vad som helst, känns skönt. En del tycker bara man "letar" efter symtom, men frågar man inte får man ju heller aldrig veta ;)
  • annroll

Pigan: Så som du beskriver dina flytningar beskrev min kompis sina.. o hon är gravid. i Tidigt skede. Håller tummarna!

Själv insåg jag att jag nog ska ha mens idag, iomed kort månad i feb så har jag räknat fel.. surt. 
Svar på tråden Känns som att mensen ska komma?!