• Anonym (nyinflyttad)

Bo i Skövde?

Detta är egentligen fel forum, men jag vill vara anonym då inget är bestämt ännu och testar med att lägga tråden här.

Jag och min man ska flytta ev till skövde efter sommaren och har nu börjat kika på vilka områden som är bra att bo i. Ska vara familjevänligt och vi är ute efter hus/radhus.

• Svar på tråden Bo i Skövde?
  • morningsun

Allt elände finns i Skövde. Kommuisterna och brottslingarna och så. Så står det i varje fall i Grönköpings Veckoblad.

(förlåt, kunde inte låta bli och det är ju ändå fredag)

• morningsun

För att vara mer allvarlig skulle jag faktiskt ringa en mäklare i Skövde och fråga. I USA kan man få en massa statistik på  områden (kriminalitet, brankårsutryckningar, medelålder, medelinkomst, medelutbildning osv) på webben eller till och med i tryckt form, men motsvarande verkar inte få finnas i mellanmjölkslandet. Mäklaren kan dock förmodligen vara uppriktig.

• frieden

dälderna är gräddhyllan där husen är som dyrast men här är också finast och ofta har man en jätte utsikt över stan...mycket barnvänligt! Ekängen ligger precis brevid där finns också villor och jättefina terasslägenheter. Jag bor i dälderna i ett hyreskedjehus via skövdebostader...toppen!

annars är hentorp mycket trevligt och barnvänligt. Norrmalm betsår till mestadels av lägenheter. Här bor mycket yngre, har bott där en sväng trivdes jättebra! nära till stan.
    Östermalm har man också nära till stan men man kan besväras av lukt från slakteriet och gjuteriet som ligger i närheten, lite bättre prisläge där. Ryd ligger en bra bit från stan och här är det billigare att bo, har dock ett eget centrum, här bor det mycket invandrarfamiljer.

Vill man bo utanför skövde tycker jag man ska satsa på stöpen eller skultorp. Jg tycker ju så klart dälderna är bäst eftersom jag bor där! annars hade jag valt hentorp eller norrmalm!

• Lizzyy

Skulle också rösta på dälderna, hentorp och Skultorp. Beror på plånbok, övriga önskemål, ålder på barn och vart ni ska arbeta..

• Fru Z

Håller med frieden i det hon säger. Det är dyrt att köpa hus i Skövde, men jag vet ju inte vad ni är "vana" med för priser. Kan även tipsa om Igelstorp. Väldigt mysigt och barnvänligt, och priserna är betydligt lägre.

• Anonym (nyinflyttad)

Dälderna verkar ju bra! Vi är ute efter ett lagom dyrt hus, man ska ju ha råd att leva också.  Kan även tänka oss lägenhe både hyres och bostadsrättt, vi är helt enkelt öppna för alla förslag. Ska nu gå in på hemnet och kika på omrdet dälderna som flera av er tipsar om. 

• MajaLarsson

Jag bor i Skultorp, å här är det väldigt bra!
    Bra bussförbindelser till stan, och cykelväg.

Affär, restaurang, kiosk, bibliotek, två skolor, fritidsgård etc. finns här. Å en liten sjö där man kan bada på sommaren!

Jag är uppvuxen i Igelstorp och Värsås och det är oxå bra ställen! I igelstorp finns dock ingen affär, det finns det i värsås.

• Dolphin76

Hejsan ny på forumet!
    Jag önskar flytta till skultorp då jag hört att skolan ska vara braGlad,
    men svårt att hitta något lite mera lantligt beläget att hyra.Någon som kan tipsa om något bra?

Max hyra på ca 4000:-

Svar på tråden Bo i Skövde?