• väntar i Kina kön

Precis skickat in rehab planene....

Vi har precis skickat in rehab planen till Kina och vi hoppas att vi ska få äran att bli föräldrar till denna lilla tjej som bara är lite över året.

Ni som har fått barn via special needs individuella listan hur länge har det tagit från att ni har skickat in rehab planen innan ni har fått åka. Vi har inte blivit granskade(stora akten) utan vi har bara anmält oss till sn listan.

Vår lilla tjej bor hos fosterföräldrar och hon bor i en stan som heter Yulin. Någon som varit där och adopterat ett barn. Hur var det?

Tack för svar

• Svar på tråden Precis skickat in rehab planene....
  • minaunderbarabarn

Grattis!
    Vi skickade vår rehabplan "LOI" 3/4-09 sen fick vi "PA" preaproval den 8/4, sen blev vi godkända den 16/6, sen åkte vi ner till Kina den 4/8 och blev föräldrar till vår lillprins den 10/8. Så lite mer än 4 månader tog det för oss, och vi hade inte heller blivit granskade. 
    Visst ligger Yulin i Guangxi? Vår stora prins kommer i från Nanning, Guangxi.
    Lycka till med allt och hoppas allt går fort. 

• saax

För vår del har det gått rekordsnabbt, men vi var redan godkänd utifrån från huvudansökan.

Vi skickade LOI 23/2-10, sedan fick vi Notice 5/3-10 och LOA kom 17/3-10 och vi åker antagligen 20/4 bara TA kommer i tid!!!!!! I vårt fall har dom lyssnat på vår önskan att det ska gå fort pga av vårt barns hälsotillstånd.

Tror inte att det är vanligt att det går så snabbt, men det kan gå fort oxå. Har hört att det kan ta allt från 1-5 månader innan man får åka, så det beror nog på hur snabbt dom jobbar och hur mycket dom har att göra på CCAA.

Varmt LYCKA TILL, snart är vi hos våra barn!!!!

• väntar i Kina kön
    minaunderbarabarn skrev 2010-03-19 22:20:45 följande:
    Grattis! Vi skickade vår rehabplan "LOI" 3/4-09 sen fick vi "PA" preaproval den 8/4, sen blev vi godkända den 16/6, sen åkte vi ner till Kina den 4/8 och blev föräldrar till vår lillprins den 10/8. Så lite mer än 4 månader tog det för oss, och vi hade inte heller blivit granskade. Visst ligger Yulin i Guangxi? Vår stora prins kommer i från Nanning, Guangxi.Lycka till med allt och hoppas allt går fort. 
    Det är samma provins. Vi har Barnens vänner som adoptions byrå. Hur gick adoptionen till där. Har tidigare hämtat en son från Shandong och från Jinan och det gick snabbt och enkelt. Pappers arbetet gick i ett nafts...

Tar det långtid att flyga till Guangxi?För man flyger väll?Hur måde barnet? Vad tog ni för vaccin? Vädret? Hotellet standard? Fattigt? Har massor av frågor...*ler Berätta gärna

Vi vet att hon bor i fosterhem någonstans.
  • väntar i Kina kön
    saax skrev 2010-03-20 07:17:00 följande:
    För vår del har det gått rekordsnabbt, men vi var redan godkänd utifrån från huvudansökan.Vi skickade LOI 23/2-10, sedan fick vi Notice 5/3-10 och LOA kom 17/3-10 och vi åker antagligen 20/4 bara TA kommer i tid!!!!!! I vårt fall har dom lyssnat på vår önskan att det ska gå fort pga av vårt barns hälsotillstånd.Tror inte att det är vanligt att det går så snabbt, men det kan gå fort oxå. Har hört att det kan ta allt från 1-5 månader innan man får åka, så det beror nog på hur snabbt dom jobbar och hur mycket dom har att göra på CCAA.Varmt LYCKA TILL, snart är vi hos våra barn!!!!
    Ett stor GRATTIS och det gick väldigt snabbt. Hoppas att det har börjat gå snabbare för alla
  • chatnoir

Grattis till att ni har blivit matchade med en liten prinsessa! Får man fråga hur lång tid det tog för er att bli matchade? Vi har en liten son som vi fick via listan och funderar som bäst på om man vågar hoppas på att kunna få syskon samma väg så småningom... Vi fick vänta länge på resebesked, från förfrågan och rehabplan tog det ganska exakt 7 månader tills vi fick sonen i famnen. Men jag har fått känslan av att det går snabbare nu. Ofta tar det kanske lite längre tid att bli matchad numera, men få verkar behöva genomlida den evighetsväntan som det blev för oss. Hoppas att ni snart får LOA och resebesked!!

• väntar i Kina kön

Vi har anmält oss till 48-timmarslistan i augusti förra året men vi har känt att vi inte klarar av för stora sn och det är därför det tagit längre tid för oss. Hoppas verkligen att det inte ska ta så lång tid innan vi får hämta våra barn

• Petras
    Hej "väntar i Kina kön"!
    Vi har också precis skickat in rehabplanen. Skulle vara kul att hålla kontakt då vi kanske får resa samtidigt till våra barn.
    Skicka ett meddelande på min sida om du vill!

• väntar i Kina kön
    Petras skrev 2010-03-21 21:33:34 följande:
    Hej "väntar i Kina kön"! Vi har också precis skickat in rehabplanen. Skulle vara kul att hålla kontakt då vi kanske får resa samtidigt till våra barn.Skicka ett meddelande på min sida om du vill!
    Vi vill gärna hålla kontakt med er. Har skickat meddelande till dig
  • Petras

CCAA jobbar snabbt nu {#lang_emotions_smile}.
    Från BB till Approved tog det 5 dagar, med en helg inräknad!
    Hoppas resten rullar på i samma takt.

• väntar i Kina kön

Hej!
    Det tog 8 dagar för oss att få vår sn-ansökan godkänd med helgen inräknad. Barnens vänner ringde idag och nu är det bara att vänta på att de samföra den med huvudansökan. {#lang_emotions_laughing}

Hoppas att det går snabbt och att vi får hämta våra barn,  snabbt....

Längtar så att få åka till Kina

• väntar i Kina kön

Jag vet att inte allt är klart men jag hoppas att vi även blir godkända på huvudansökan. Kunde inte låta bli att köpa kläder till henne trots att jag inte vet helt säkert men jag hoppas verkligen att allt går bra.

• chatnoir
    väntar i Kina kön skrev 2010-03-26 00:32:45 följande:
    Jag vet att inte allt är klart men jag hoppas att vi även blir godkända på huvudansökan. Kunde inte låta bli att köpa kläder till henne trots att jag inte vet helt säkert men jag hoppas verkligen att allt går bra.
    Klart det kommer att gå bra! Tror inte att BV någonsin har varit med om att man inte har fått ett barn man har ansökt om från listan. Det var i alla fall vad de sa till oss när vi oroligt undrade om vi vågade tro på att sonen verkligen skulle bli vår.
  • väntar i Kina kön

Tack för era svar
    Hon kommer inte från 48 timmarslistan utan från den individuella listan som de har fått för flera veckor sedan. Vi har väntat på svar från Kina eftersom det var lite oklarheter i hennes medecinska rapport. Törs inte riktigt vara helt säker för tänk om. Vilken besvikelse det skulle bli....

• Petras
    väntar i Kina kön skrev 2010-03-26 18:14:10 följande:
    Tack för era svar Hon kommer inte från 48 timmarslistan utan från den individuella listan som de har fått för flera veckor sedan. Vi har väntat på svar från Kina eftersom det var lite oklarheter i hennes medecinska rapport. Törs inte riktigt vara helt säker för tänk om. Vilken besvikelse det skulle bli....
    Vi har råkat ut för flera bakslag med barn som vi trodde skulle bli vårt. Så denna gång är vi "försiktigt optimistiska"... inget är ju säkert förrän man har barnet i famnet trots allt, tyvärr. Vågade inte köpa en jumper jag fingrade på i affären häromdagen, skrockig {#lang_emotions_wink}.
  • väntar i Kina kön
    Petras skrev 2010-03-26 18:33:53 följande:
    Vi har råkat ut för flera bakslag med barn som vi trodde skulle bli vårt. Så denna gång är vi "försiktigt optimistiska"... inget är ju säkert förrän man har barnet i famnet trots allt, tyvärr. Vågade inte köpa en jumper jag fingrade på i affären häromdagen, skrockig .
    Varför har de blivit så? Har det varit landet eller hänt någonting med barnet? Hur kan man få bakslag när man redan har skickat in sn ansökan? Ja ha då får man inte ta ut glädjen i förskott....
Svar på tråden Precis skickat in rehab planene....