• Mamma 80

Marimekko-nappar??

Ja, det låter väl kanske lite väl konstigt att köpa 'märkes-nappar' till bebisen..anyway, läste någonstans att det finns nappar med Marimekko-blomman på att köpa. Någon som vet var man får tag på dessa?

Vet ju ej om knodden vill ha napp, det lär vi få se om ett par månader(!) men vore kul o handla en sån iaf...

• Svar på tråden Marimekko-nappar??
  • annhan

marimekko-butiken vid norrmalmstorg kanske? I Sthlm alltså.

• teljeufo

Silja lies båtar iaf de till Helsingfors hade sånna i en av sina butiker såg jag...
    Kanske inte var till stor hjälp men om du känner någon som ska på kryssning så kan du ju "skicka en beställning" med dem...

• snofsan

Hej!

Jag vet inte vad du bor men de har de napparna samt nappflaskor i alla färgerna på miljögården i lund. De är jättefina tycker jag med. De hade även läckra hakklappar sen när de börkar äta.

Lycka till med letandet

Snofsan

• Mamma 80

tack för alla tips..ska leta lite mer på nätet också..får se om jag hittar nåt. Sen får det bli en sväng in på Marimekkobutiken nån dag:)

• guldplutt

Hur vet man att alla nappar är OK ur säkerhetssynpunkt? Har fattat det som att det är viktigt att nappen är godkänd i vissa tester etc. ?

• Mamma 80

Så som jag har förstått är Marimekko-napparna MAM nappar, alltså endast designade av Marimekko:) Så det ska vara bra kvalité!

• Sammet

Jag har sett på Tradera, oanvända förståss, om man nu kan lita på det

• ringar på vattnet

Och så finns det marimekko nappflaskor och napphållare också. Jättesöta, finns både ljusblå,klarblå och rosa. Infa hette nappflaskmärket..

• snart tre

Åh, de napparna vill jag ha - min son älskar MAM-napparna. Har köpt en mjuk haklapp med Unikko-mönstret (blommorna) redan. Blir ju matchigt värre att ha napp också. Ska bestämt kolla in Marimekko-butiken här i Sthlm

• Månskärvan

Åh, napparna är jättefina! Det är två stycken i en förpackning plus att det följer med en napphållare! Jag fick dem som present av en kompis igår. Det är MAM nappar, så de är godkända ur säkerhetssynpunkt.

Svar på tråden Marimekko-nappar??