• Takhiza

Tvillingföräldrar, när började ni misstänka att ni väntade tvillingar?

Som rubriken lyder: När började ni misstänka att ni väntade tvillingar? Växte era magar tidigt? Märkte ni något alls eller var det inte förrens på RUL?

• Svar på tråden Tvillingföräldrar, när började ni misstänka att ni väntade tvillingar?
  • Indratvillingmamma

Jag fick veta på vanliga UL i v. 19. Jag hade nog kunnat dölja graviditeten tills dess om jag verkligen hade velat det. Så jag var inte stor då (men blev sen!).

Jag har aningar om det före v. 12, en känsla bara, vet inte varför. Ingen annan trodde mig dock.

• Superbia

Hade ingen misstanke alls, men vi skojade en hel del om det. Fick reda på det på RUL i vecka 18. Det var en glad överraskning kan jag säga

Morten & Vidar 091029
  • Esmeraldah

Det var min första graviditet och hade inte en tanke på att det skulle kunna vara tvillingar. Fick veta på RUL i v19, tror jag det var.

• Mysan31

Misstänkte ingenting. Gubben min gjorde det. Han drömmde även 2 nätter innan om att vi hade tvilling tjejer. Han skoja till det då o sa att tänk om det är två. 2 dagar senare gick vi på kubb ul o mkt riktigt där fans det två.  Vi fick två tjejer den 23/1 i år

• mandelblomma

när läkaren som jag sökt pga bödningar i v 5 (!!) sa att nej allt ser bra ut och jag ser ett foster här, men om du tittar på skärmen ser du något mer... och så log hon stort.
    Jag var själv sjukhusklädd ( jobbar som narkosssk)  och utbrast att " nej ultraljud är inte min specialitet, men är det TVÅ....
    -Ja sa hon, gratis )

Har nu två killar på 18 månder ( enäggs )

• Takhiza

Hur reagerade ni när n fick veta att de var tvillingar?
    Hur många av er har tvillingar i släkten?

• Superbia
    Takhiza skrev 2010-03-20 13:11:09 följande:
    Hur reagerade ni när n fick veta att de var tvillingar?Hur många av er har tvillingar i släkten?
    Jag blev först rätt chockad. Jag hörde vad hon sa, men jag kunde inte fatta att det faktiskt var sant. När jag och min sambo kom ut från ultraljudet tittade vi på varann och bara "Jaha, och nu då?" Men jag tyckte att det var skitkul ända från början. Sen blev det bara roligare och roligare när jag hörde omgivningens reaktioner.

Min mammas farmor var tvillingar, men de var tvåäggs och mina är enäggs så det hade inte så mycket med varann att göra
    Morten & Vidar 091029
  • Mysan31
    Hur reagerade ni när n fick veta att de var tvillingar?Hur många av er har tvillingar i släkten?
    JAg blev väldigt chockad! Hade redan 4 barn o skulle ju bara ha en till sen skulle det vara bra! Det tog några veckor för mig att acceptera. O nu är jag överlycklig för mina två små tjejer
  • Indratvillingmamma
    Eftersom jag blivit "motbevisad" vid två tillfällen tidigare, först av en läkare som sa att det inte var tvillingar eftersom livmodern var lagom stor för tiden i v. 12, och sen BM som hörde ett hjärtljud v. 15, så hade jag inte alls förväntat mig att det skulle vara två där inne på UL i v. 19! Trots att jag på något sätt hade känt på mig det innan. Så när det på skärmen kom upp två ryggrader så var min första tanke att det var något fel på bebisen.

Jag blev ganska chockad där och då, började toksvettas så dom fick klä av mig och så. Pappan bara satt och log. Sen fnissade vi tillsammans hela eftermiddagen och sa "det är två" om och om igen. Vi var jätteglada.

Min farmor var tvåäggstvilling men det har inget att göra med mina, för mina är enäggs. Så det var en glad slump helt enkelt.
  • bananflugan82

Vi fick veta på RUL i vecka 18. Hade inte större magen än nån annan, kunde gömma magen till vecka 22-23 nånting.
    Blev jättechockade! Men sen kändes det otroligt roligt o speciellt.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • SaJo81

Fick veta på RUL i vecka 19 att det var två, hade inte en aning innan, hade mest jäklats med min sambo för att skrämma upp honom genom att säga att det kanske blir tvillingar! jag blev nog mest chockad när vi fick veta det sen i alla fall=)

Efteråt har jag tänkt mycket på att det kanske fanns små aningar ändå, mådde verkligen skitdåligt fram till vecka 20ungefär, magen syntes redan innan vecka 10!!! vilket gjorde att vi inte kunde hålla det hemligt!

Jag har syskon som är tvillingart, och mormor hade syskon som var tvillingar (det sägs bara vara ärftligt på morssidan)

Borde helt enkelt inte vart förvånad men anande inget, nu kan man inte tänka sig nåt annat än att ha tvillingar

.❤¸¸.?*¨*?Tristan & Anakin?*¨*?.¸¸❤.
  • spacebeare

jag blev större fortare men det ska man ju bli med nr 2 så jag anade inget men var på ul i v13 och sen kan jag ju säga att min mage var ju inte liten väldigt länge.....

reaktion - chock, sen glädjetårar sen nöjet att få ringa å chocka sambon sa va 3ggr sen skratta han hysteriskt

• Storbarnsmamman

Jag mådde verkligen ILLA i början..Kunde knappt ta mig upp ur sängen och magen var mycket större än de tidigare två gångerna, visade sig sedan att jag väntade trillingar. 

Vid nästa graviditet började jag ana att det kunde vara mer än 1 barn igen för att symptomen var liknande (illamående som fick mig att vilja ligga i sängen i 9 månader, trötthet till tusen, stor mage...) och på RUL fick vi se två små. :)
  • NoNoo

Misstänkte ingenting, men fick också reda på det i v. 7 då ett VUL gjordes pga blödningar. Fick dessutom gå i 2-3 dagar i ovissheten om det var 2 eller 3 stycken därinne. Det var tydligen oklart först.
    Jag blev minst sagt chockad då jag visste att jag skulle bli själv om detta. Tänkte att ett barn kan jag fixa men två...
    Det har iallafall gått jättebra =)

Norah 031126 & Noomi 031126
  • thessires

Jag hade skämtat om att det kanske var tvillingar eftersom min mage började växa tidigt men blev ändå ganska chockad (men väldigt lycklig) när det visade två bebisar i v.12 på inskrivningen . Vi har tvillingar i släkten men det sägs att enäggs inte är ärftligt, mina pojkar är enäggs....

• NoNoo

Ska tillägga att vi har tvillingar i släkten som jag inte hade någon aning om innan. Min mamma är adopterad och tydligen var hennes biomamma själv tvåäggstvilling.

Norah 031126 & Noomi 031126
Svar på tråden Tvillingföräldrar, när började ni misstänka att ni väntade tvillingar?