• ModerBlå

Tittar ni på Nanny på tv?

Hej,

Jag brukar se både den svenska och den engelska varianten av Nanny. Tycker att den engelska är lite bättre då Jo är en duktig nanny som kommer med bra tips och sådär.
    Finns det någon här som kör med skämspallen? Verkar vara en rätt smart grej. Jag har aldrig gjort det utan skickar endast iväg dom till sina rum när dom gjort nått dumt.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Tittar ni på Nanny på tv?
  • sandra084

Japp jag brukar se på programmet.
    Jag och sambon har kört ungefärliga metoder ändå sen början,innan programmet började visas.Vi tycker mycket funkar bra.Vi har inga problem med vår dotter.

• anja1661

japp, jag kollar på dem båda...men jag har inte än behövt använda några tips då min dotter endast e 2.5månader.

• Mysan82

japp kollar bara på den svenska versionen. Tycker att det är super. man får många tips o råd. Tycker det e helt otroligt att Nanny:n lyckas få iordning på en familj på bara en vecka...

• sladdmiraklet

Jag tror inte på skämspallen eller hörnet, att bli skickad till sitt rum kanske räcker. Ett straff är oxå att inte få titta på tv/datorn utan gå och lägga sig istället. Allt funkar inte på alla barn, barn är ju olika

• en glad

Ja, och det är för bedrövligt! Barnen får betala priset för att föräldrarna har tappat kontrollen för länge sedan. Barnen avvisas (till skämspallar, mattor, trappor och gud vet vad) och sedan kränks de ytterligare när de tvingas be om ursäkt också.... Jag har aldrig sett någon förälder be sitt barn om ursäkt fast att de både lappat till dem, sagt kränkande saker och låst in dem på sitt rum....

Tyvärr har jag förstått att metoderna till och med flyttat in på en del förskolor här i Sverige ....

• bbpop

De där tv-programmen kommer aldrig att släppas över min tröskel! *ryys*

• Kewo

Hej Alla!
    Jag tycker nog att de har en del bra saker att komma med. Många familjer lever ju verkligen i kaos när Nannyn kommer och barnen styr och ställer, kallar föräldrar och andra för diverse fula saker, bits, sparkas, skriker, luggas och beter sig som små monster. Nog kan en skamvrå, skämspall, utvisning till rummet eller vad man nu föredrar vara på sin plats. De visar ju faktiskt bättring ganska snart, då det inte är så skoj att sitta på skämsplatsen. Dessa föräldrar älskar sina barn men vet bara inte hur de ska göra... Tycker det finns roliga tips oxå, som får hela familjen att må bra!

• Maijlo

Kewo: Bra talat!

Jag förstår inte varför man ska rysa över dessa program? De ger ju uttryck för att det behövs en upplysning för hur uppfostran kan gå till utan att använda stryk och svordomar som metod. Respekt är något man måste göra sig förtjänt av.

• svartnos

Ja jag älskar att titta på det! Man får så många bra tips

Svar på tråden Tittar ni på Nanny på tv?