• mamajoh

vad använder ni för blöjor???

vad använder ni för blöjor? och vilka är dom bästa?
  • Svar på tråden vad använder ni för blöjor???
  • isvinter

Pampers tills hon behövde strl 4, då blev de helt plötsligt värdelösa. Använder lidls blöjor och libero numera för de passar henne allra bäst. Tjejen i fråga är 10 månader och väger drygt 10 kg om det är intressant :).

• IsaCMoJs
    Il principale skrev 2010-03-20 02:41:32 följande:
    Vi? Vilka vi? Jag använder inte blöjor alls. Men min dotte har Pampers byxblöjor.
    {#lang_emotions_wink}

Jag använde Liberos blöjor tills för kanske 1-2 månader och tycker att dom är super, min dotter kan inte ha pampers då hon inte tål dem. Nyss så hade Willys att man fick köpa 2 paket av deras blöjor för 100:- och vi provade dom och tycker att de är typ samma som Liberos så nu köper vi Willys egna blöjor och är supernöjda med dem!
    Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • cicci85
    IsaCMoJs skrev 2010-03-20 05:00:42 följande:
    Nyss så hade Willys att man fick köpa 2 paket av deras blöjor för 100:- och vi provade dom och tycker att de är typ samma som Liberos så nu köper vi Willys egna blöjor och är supernöjda med dem!
    Då måste de har ändrat dem nyligen, när jag provade dem sist, kanske ett halvår sen var de inte alls lika Libero och inte alls bra.

Jag har provat de flesta till min abarn och tycker att Libero är bäst! Till en nyfödd tycker jag pampers newbaby är bäst.
  • meya

Vi stora killen använde vi bara Libero. Till minsta killen började vi med Pampers när vi tyckte att Libero läckte, men han fick utslag så nu är det Libero som gäller igen!

• Superbia

Hittills tycker jag bäst om Liberos blöjor till mina killar. Tycker att alla andra blöjor jag testat har varit så smala över rumpan, förutom Liberos som är breda och bra.

Morten & Vidar 091029
  • banansmoothie

Tygblöjor för det mesta, när jag köper engångs är det Libero (om jag är i Sverige, vilket jag oftast är när jag använder engångs). Jag tycker inte om de andra märkerna.

• polisen

Jag har fått för mig att Libero är smalare och Pampers lite bredare för lite tjockare bäbisar som min =) så dom passar bra.. Tycker dom flesta jag provat varit bra men olika mjuka.. typ huggies var lite stelare bara .. willys är bra med...

• Firehead

Jag hade Pampers newborn till henne när hon var nyfödd. Sen har vi testat i stort sett alla blöjor på marknaden tror jag :) och tycker bäst om Lidls. Pampers går inte alls nu, Libero är ok.
    Har faktiskt Willys egna kvar att testa, och de verkar ju många gilla i den här tråden, så de ska jag absolut testa till nästa gång det är dags!

• Förälskad

Enbart Libero, alltid, till båda barnen. Jag anser att Liberos blöjor är bäst men smaken är som baken.
    Problemet med Libero är att blöjorna är lite för bra och att min dotter som är snart 2 år kan bajsa och kissa utan att känna det nästan. Ska hon sluta med blöjor till sommaren så måste jag nog köpa en sämre blöja som inte suger lika bra.

• Lantani

Pampers är mycket bättre för smala bebisar, medan libero är för lite tjockare.. Just nu passar inte alls libero blöjor då det blir glipor uppevid, men upandgo funkar bra. Så nu kör vi up and go på dagen och coops blöjor på natten. Sonen får utslag av pampers, ganska synd, eftersom de verkligen sitter som en smäck på honom.

• Sofi 83
    polisen skrev 2010-03-20 06:43:22 följande:
    Jag har fått för mig att Libero är smalare och Pampers lite bredare för lite tjockare bäbisar som min =)
    Håller verkligen inte med här! Libero är ju så breda (och klumpiga) medans Pampers är smala och smidiga!
    Här använder vi oftast Pampers Active fit, nu har vi även börjat med Pampers Easy UP ibland. Gillar inte Libero helt enkelt för jag tycker de är så stora och klumpiga på vår dotter!
  • viseversa

Använder BARA lidls blöjor till dottern. Dom är billiga,jättebra,sitter perfekt,läcker inte,och så är det dom enda blöjmärke hon inte blir röd av!! Helt fantastiska mao!

Svar på tråden vad använder ni för blöjor???