• Emki

Flimmrar och blixtrar för ögonen...jag blir jätteorolig.

igår när ett tag innan jag skulle gå och lägga mig så stog jag i köket och plockade ihop.
    Jag fick nått konstigt flimmer för ögonen som varande nån minut. Sedan gick jag och la mig.
    Jag vaknade vid tre på natten och skulle på toa...men när jag satt på toa så flimmrade det och blixtrade som bara den för ögonen!!
    Vad kan detta bero på??? Jag måste tillägga att jag äter min fjärde kur pergotime just nu! kan det ha med det att göra eller?

Gud jag blir så orolig....

• Svar på tråden Flimmrar och blixtrar för ögonen...jag blir jätteorolig.
  • Jazzmamman

Ring till Apoteket idag och hör med dem. De har ska koll på biverkningar.

Annars kan stress också ge synrubbningar. Om du käkar pergotime finns det kanske nåt att vara nervös/spänd över.
    Jag får ibland synrubbningar när jag blir väldigt stressad. "Ser stjärnor/blixtar" eller att synfältet i mitten liksom försvinner.

• Emki
    Jazzmamman skrev 2010-03-20 08:28:31 följande:
    Ring till Apoteket idag och hör med dem. De har ska koll på biverkningar.Annars kan stress också ge synrubbningar. Om du käkar pergotime finns det kanske nåt att vara nervös/spänd över.Jag får ibland synrubbningar när jag blir väldigt stressad. "Ser stjärnor/blixtar" eller att synfältet i mitten liksom försvinner.
    okej i bipacksedeln står det att synstörning är en biverkning så det är väl det då...även nervositet.
    Man blir bara så rädd och får typ för sigg att det är ett hjärntumör eller nått...
  • TeeTee

Migrän kan ge sådanna symptom

Doktor; är det ADHD? -Nej det är en vanlig skitunge!
Svar på tråden Flimmrar och blixtrar för ögonen...jag blir jätteorolig.