• Anonym (A-S)

Vattenavgång - orolig

Är lite orolig över dethär med vattenavgåg...

Märker man att vattnet går, även om man kissar?? Jag är så rädd att vattnet ska gå och jag inte märker det. Vad händer då, liksom?? Om man inte förstår att vattnet har gått och inga värkar kommer igång?

Men vattnet måste väl sippra en stund eller?
    Och om man kissar och tror att vattnet går samtidigt och man kan knipa av strålen, så kan det ju inte vara vattnet eller??

Ja, massa löjliga frågor! Men frågar jag inte, så får jag inget svar!

• Svar på tråden Vattenavgång - orolig
  • Lady Gaga

En vattenavgång kan man inte "knipa av". Båda mina förlossningar började med vattenavgång. Första gången kändes det som att jag kissade på mig men vatten bara fortsatte rinna trots att jag knep. Andra gången gick vattnet mitt i en värktopp. Det smällde till inombords (trodde bebisen i magen hade brutit något ) och sen började det bara rinna.

Sen tyckte jag även att fostervattnet luktade salt havsvatten.
    I used to be Hikaru before I got run over.
  • Göteborgsmamman75

vattenavgång lär du inte missa jag lovar Som niagarafallen mellan beben liksom

Det kan gå i omgångar men du känner det som att du kissar på dig massor, splasch säger det som en vattenballong som man sticker hål på ungefär kan du föreställa dig.

Enda gången du kan missa det är nog ifall du ligger i ett badkar samtidigt...

Det är endast 10 % av förlossningarna som startar så, de flesdta börjar med värkar. men visst är det lite nervöst att gå mitt i ett köpcentra eller nåt och vara rädd för att vattnet ska gå

• Anonym (A-S)

Tack för era svar, det känns lugnande!

Då lär jag märka det iaf!

• Anonym (det märks)

För mig gick vattnet och ja, det märktes. Vad jag däremot inte visste då var att vattnet fortsätter att bildas - detta höll på i fyra dagar och nej, inte en chans att jag skulle missat det. Man läcker som ett såll, mest i början naturligtvis.

• Idel

Att vattnet går betyder inte alltid att det kommer jättemycket på en gång, men som någon redan svarat det fortsätter ju rinna/sippra ut...och det luktar rätt sött så man känner ju på alla sätt att det inte är kiss. Du lär märka de...

• Anonym

För mig har det inte varit någon tvekan, det har verkligen forsat ut. Sen luktar det väldigt speciellt också, vissa tycker att det luktar sperma, själv tycker jag att det luktar som varmt havsvatten ungefär.

Svar på tråden Vattenavgång - orolig