• lillabebben

Feber och feberfrossa - farligt för bebisen?

Ligger sedan igår hemma med feber och frossa och knaprar alvedon. Mår även lite illa och har diarré så jag undrar om det kan vara influensa eller nåt. Nu börjar jag hur som helst bli lite orolig att det kan påverka bebisen i magen (är i v. 26). Tror inte jag har jättehög feber för jag kan ju stå på benen men det är ganska otrevligt att ha frossa, fryser så jag skakar. Bör jag kontakta sjukvården, kanske förlossningen och kolla upp så det inte är någon fara? Någon som vet om feber och feberfrossa är farligt för knyttet i magen?

• Svar på tråden Feber och feberfrossa - farligt för bebisen?
  • minnap
    lillabebben skrev 2010-03-20 15:53:02 följande:
    Ligger sedan igår hemma med feber och frossa och knaprar alvedon. Mår även lite illa och har diarré så jag undrar om det kan vara influensa eller nåt. Nu börjar jag hur som helst bli lite orolig att det kan påverka bebisen i magen (är i v. 26). Tror inte jag har jättehög feber för jag kan ju stå på benen men det är ganska otrevligt att ha frossa, fryser så jag skakar. Bör jag kontakta sjukvården, kanske förlossningen och kolla upp så det inte är någon fara? Någon som vet om feber och feberfrossa är farligt för knyttet i magen?

om du är orolig så kontakta sjukvården,jag har haft feber och feberfrossa en gång under grav,iofs var jag i vecka 17-18,hade som mest 40 graders feber och knaprade alvedon o drack massa KALLT vatten och det gick bra så,bara att du vilar,och försöker att svalka kroppen så mycket som möjligt och drick massor så kommer det nog gå bra.:)
  • Anna o Knatten

Hej,

Tänkte precis lägga in ett inlägg om samma sak! Det här är andra gången på 1 månad som jag har det så här. Mår illa och känner mig frossig (ingen feber än). Förra gången så fick jag sen feber en kväll och var sen supersliten i 2 dagar. Men då blev min man magsjuk direkt därefter, så det var kanske det. Men jag slapp i alla fall kräkas...

Är nu gravid i v 23.

Om du tar kontakt med sjukvården, så berätta gärna vad de sa. Hoppas du snart mår bättre!

• Maria222

Det är inte farligt för bebisen är mamman har feber.

Mamma till Kevin född 0706. BF med lillebror Lukas 2010-08-14
  • lillabebben

Ok, nu kan jag uppdatera min TS lite... Igår blev jag värre och började spy en massa. Efter ett par timmar var jag svimfärdig och kroppen alldeles uttorkad, av feber och magsjuka, så jag blev inlagd med dropp och har precis kommit hem från sjukhuset. Blev väldigt snabbt uttorkad och det är ju inte bra men någon fara för bebisen var det aldrig. Hade jag inte varit gravid hade jag förmodligen inte blivit så dålig. Nu ska jag vila upp mig och hoppas vara på benen snart igen

Svar på tråden Feber och feberfrossa - farligt för bebisen?