• Callina

Äppelcidervinäger vid urinvägsinfektion? Hur mycket??

Det ska ju vara bra, hur mycket och hur ofta rekommenderas av Er som provat?

• Svar på tråden Äppelcidervinäger vid urinvägsinfektion? Hur mycket??
  • NmjF

När jag hade urinvägsinfektion fick jag rådet att dricka allt som va surt så jag bäljade i mig cirtonvatten och tranbärsjos. Har ingen aning om dosering men jag drack och drack och drack för att det skulle rensa och det funkade!

• far
    Callina skrev 2010-03-20 16:34:20 följande:
    Det ska ju vara bra, hur mycket och hur ofta rekommenderas av Er som provat?
    jag har provat, det var totalt verkningslöst, bara ännu en grej att luras med.
  • Callina

Ok, får satsa på citronvatten och tranbärsjuice då i stället *ajaj*

• Zixi

Tranbärsjuice ska vara bra på många sätt. Vätska rent allmänt är bra så mitt tips är att dricka så mycket du kan, hålla dig så länge som möjligt och sen "spola" rent när du väl kissar, en stor mängd bakterier sköjls nämligen ut om man kissar ordentligt.

Men, om du inte får bukt med det under helgen och börjar känna förbättring så gå till doktorn så det inte kryper upp till njurarna.

Lycka till och ta hand om dig!

Juli - 2010
  • Callina

Tack för tips, har nu inhandlat 3 liter tranbärsjuice samt citronkoncentrat. Här ska drickas

• NmjF

Lycka till! Urinvägsinfektion är inge kul!
    Botten upp! :P

• Houdini

Uva-ört finns i hälsokostaffärer kör jag med när jag har besvär.

För jag avskyr sånt som är surt jag får inte i mig det, har provat tranbärsjos blää

Svar på tråden Äppelcidervinäger vid urinvägsinfektion? Hur mycket??