• Anonym (tanja)

kan vi använda barnolja som glidmedel?

har fått lite ont vid samlag, svider lite, är i slutet av graviditeten så kanske har det med det att göra??? har ingen svamp alla fall. jag har barnolja hemma men inget glidmedel. Kan vi använda barnolja när vi har samlag? funkar det? eller är det bara glidmedel som gäller?

• Svar på tråden kan vi använda barnolja som glidmedel?
  • Teskedsmamman

Kan fungera, men satsa lika gärna på ett siliconbaserat glidmedel. Det behövs mest troligt när det är dags att börja igen efter förlossningen... då är de siloconbaserade mest användbara, vattenbaserade är skit!

3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
  • jfsebastian

Det funkar utmärkt till vissa lekar iallafall.

• SeTa

Barnolja blev jag rekomenderad att använda av min bm. Funkar finfint!

• Rynkigutanpåslätinuti

Fungerafe fint på den tiden vi hade sånt hemma. De flesta krämer och oljor fungerar bra. Se till att det inte är någon dyr och fin kräm för de brukar kunna svida.

• Anonym

Vanligt barnolja från ICA funkar fint. Som jag har förstått det är det inte så fiffigt tillsammans med kondom men det skall väl vara det enda abret...

• Anonym

du kan annars ta lite vanlig matolja ;D

• Rynkigutanpåslätinuti

Viktigt att man använder något som inte förstör lukt och smak.

• Anonym (tanja)

ok tack snälla, då provar vi det. är ju gravid så ingen kondom här inte, då borde det ju funka. vet ni föresten om det är vanligt att man sissta veckorna i graviditeten kan ha lite sveda i musen pga trycket tänkte jag? känner bara av det vid samlag,

• FruT81

Vanlig olivolja går alldeles utmärkt!!

• FruT81
    Anonym (tanja) skrev 2010-03-21 17:03:25 följande:
    ok tack snälla, då provar vi det. är ju gravid så ingen kondom här inte, då borde det ju funka. vet ni föresten om det är vanligt att man sissta veckorna i graviditeten kan ha lite sveda i musen pga trycket tänkte jag? känner bara av det vid samlag,
    glömde ju svara med ja...jo det kan man ha...nästan brännande känsla eller träningsvärks liknande.....jag fick sammandragningar av sex som tusan mot slutet....
  • Anonym (tanja)
    FruT81 skrev 2010-03-21 17:13:38 följande:
    glömde ju svara med ja...jo det kan man ha...nästan brännande känsla eller träningsvärks liknande.....jag fick sammandragningar av sex som tusan mot slutet....
    aha, då beror det nog på det då. för bm sa sisst jag var där att huvudet på bebisen var långt nere i bäckenet o fixerat o klart. som du säger så känns det som nästan brännande känsla.svider till vid urinröret ungefär när vi har samlag, därför som jag vill prova med barnolja.
  • Miss Maya
    Teskedsmamman skrev 2010-03-20 18:42:24 följande:
    Kan fungera, men satsa lika gärna på ett siliconbaserat glidmedel. Det behövs mest troligt när det är dags att börja igen efter förlossningen... då är de siloconbaserade mest användbara, vattenbaserade är skit!
    Fast du kan ju inte gärna generalisera så och säga att vattenbaserade är skit. Det är de inte alls. Du kanske dock har provat såna som är skit. Jag föredrar vattenbaserat eller gärna en hybrid mellan silikon och vatten. De är allra bäst.
Svar på tråden kan vi använda barnolja som glidmedel?