• Netha85

D-droppar blandas med välling?

Hej!

Undrar om D-dropparna går att blanda i vällingflaskan?
    Min lille pojke spottar annars bara ut d-dropparna så han får ju inte i sig dem. =(

Vet inte hur jag ska göra om det inte fungerar att blanda d-droppar i vällingen.

Tänkte att jag frågar här innan jag gör det så jag inte gör något jättedumt.

• Svar på tråden D-droppar blandas med välling?
  • Kya

det går bra. Enda grejen är då att han ska dricka upp hela flaskan för att få i sig alla 5 droppar. du kan blanda i maten också. samma gäller där.

Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Netha85

Tack då vet jag..

Är det bäst att hälla i dropparna innan jag värmer vällingen eller efter?

• Kya
    Netha85 skrev 2010-03-20 18:43:54 följande:
    Tack då vet jag.. Är det bäst att hälla i dropparna innan jag värmer vällingen eller efter?
    jag skulle göra det efter jag har värmt vällingen, men jag tror faktiskt itne det spelar någon större roll...
  • Netha85

Okej!

Tack så jättemycket.

• Småtokig

Det kan man endast göra med det som är vattenbaserade. De med olja lägger sig som en hinna i flaskan och därmed så får man inte i sig dem.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Kya
    Småtokig skrev 2010-03-20 18:57:23 följande:
    Det kan man endast göra med det som är vattenbaserade. De med olja lägger sig som en hinna i flaskan och därmed så får man inte i sig dem.
    det är sant! Tänkte jag inte på.
    TS, om du har oljebaserade droppar så är det bättre att du droppar ner det i maten han äter.
  • Katarina81

Ta lite vatten på en tsk och droppa i D-dropparna, då kanske du kan lura i han dom!

• LsH

Har han börjat med mat än? Vi tar alltid lite mat/fruktpuré/gröt på skeden och sen droppar vi  på dropparna, det slinker ner hur lätt som helst. Då vet man att han får i sig alla 5 droppar, blandar man i maten så måste han ju äta upp all mat och det är ju inte alltid de gör det

• Netha85

Tror jag har de som är oljebaserade.. Kan man få vattenbaserade?? Trodde de bara fanns som olja.. Säger man till på BVC om man vill ha vattenbaserad???

LsH - Ja han har börjat lite smått med mat.. Men än så länge spottar han ut en del så det känns inte så säkert att han får i sig allt ändå.. =(

• Småtokig
    Netha85 skrev 2010-03-20 23:15:18 följande:
    Tror jag har de som är oljebaserade.. Kan man få vattenbaserade?? Trodde de bara fanns som olja.. Säger man till på BVC om man vill ha vattenbaserad???LsH - Ja han har börjat lite smått med mat.. Men än så länge spottar han ut en del så det känns inte så säkert att han får i sig allt ändå.. =(
    Det är inte hela världen om han inte får i sig alla heller så försök med sked så länge. Med dottern född i april förra året så missade jag att ge henne 5-6 dagar i veckan och hon lever än {#lang_emotions_smile} . Sonen har i princip inte fått några sedan ha fyllde 1
    ♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Netha85
    Småtokig skrev 2010-03-20 23:20:26 följande:
    Det är inte hela världen om han inte får i sig alla heller så försök med sked så länge. Med dottern född i april förra året så missade jag att ge henne 5-6 dagar i veckan och hon lever än  . Sonen har i princip inte fått några sedan ha fyllde 1
    Skönt... =) Dock har jag missat i stort sett senaste månaden då vi hade renovering + flytt.. Har bott i kartonger.. Men enligt BVCsköterskan så mår han bra så jag känner ingen oro för det.. =)
Svar på tråden D-droppar blandas med välling?