Smultron81 skrev 2010-03-28 19:58:10 följande:
när jag fick det fick jag först ont där du har ont sen spred det sig till käkarna o huvudet. Hade så ont i huvet att jag bara kunde ligga. Så fort jag reste mig gjorde det jätteont i huvet kändes som knivar i huvet. Ringde till vc o dem sa till mig att jag skulle höra av mig igen om jag fick feber. =/ Tog flera veckor innan det försvann helt.

Va? Ville de inte ta emot dig?! Jag skulle gått till akuten ögonblickligen. Obehandlad bihåleinflammation KAN med otur bli riktigt illa och dina symtom lät inte så trevligt.
Jag har dock gått med en seg bihåleinflammation i ett halvår nu. Ätit två kurer. Ska snart på skiktröntgen. Fast jag har egnentligen inte så många svåra symtom. Eller inga svåra. De kommer och går. Ibland känner jag inte så mycket alls. Ibland hugger det till i kinden. Ibland känns det i tanden. Ibland är kinden öm när jag gör en min eller gapar. När jag blir förkyld, som nu så eskalerar allting och just nu känner jag av det mer.
Jag trodde dock det var min tand som spökade, då den var relativt nylagad då detta började, men jag var till tandläkaren, de tog bilder och kollade och tittade, men där var inget. Så nu sätter jag mitt hopp till röntgen av bihålorna.... Jag har förut haft kronisk bihåleinflammation ett långt tag då de spolade ena bihålan tre gånger i veckan. Blä.