• Mamma och Mor

Var hitta täcke och kudde till barnvagnen?

Snart är det dags att ta bort sonens gosiga men jättevarma åkpåse från vagnen. Det är dock för kyligt för "bara" en filt utan jag vill bädda med täcke och kudde tills sommarvärmen infinner sig. Frågan är bara var jag hittar detta till vettigt pris?

Ge mig era tips om var jag kan hitta bra täcke/kudde till vagnen :) Vill även ha tips på påslakanset som passar vagnstäcke/kudde.

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Svar på tråden Var hitta täcke och kudde till barnvagnen?
  • eec82

barnens hus har, pris vet jag dok inte. Men de har ju även påslakanset till vagn/vagga.

• Lydisen

Babyland har också vagntäcke, kudde och påslakan som passar. Kolla deras hemsida babyland.se. Vi köpte vår vagnskudde på minimundus.se efter tips från sjukgymnast. Priser är nog från 100 kr och uppåt.

• Anatha

Kudde köpte jag på minimundus. Men täckte tyckte jag vagns- och vaggatäcken var löjligt dyra så jag köpte ett vuxentäcke och gjorde några barntäcken av det så har jag flera uppsättningar till vagga och vagn. Jag sydde också påslakan till dem då måtten ju är lite udda men annars kan du bara klippa till dem i samma mått som de man köper är.

• Guslageran

Vi köpte vårat täcke, kudde och påslakan på Gekås. Kommer tyvärr inte ihåg vad det kostade, men det var inte lika dyrt som i många barnaffärer. Jag har börjat använda täcket redan nu i mjukliften.

• tween

Bra täcke från NG Baby finns på  www.annaaxel.se, de har även stort urval av påslakanset vagn/vagga

Svar på tråden Var hitta täcke och kudde till barnvagnen?