• MPett

Separation

Hej

Jag och min man pratar om att separera och jag undrar om någon har erfarenhet om att istället för att barnen ska flytta varannan vecka så flyttar en föräldrarna ut.

Vi bor i ett hus som f.t. är väldigt svårsålt, vi skulle förlora massor av att sälja och ingen av oss har råd att ensam bo i huset. Ett förslag som vi diskuterat tillfälligt i alla fall är att barnen på 5 och 1 år ska bo kvar i  sin hemma miljö och vi skaffar en liten övernattningslägenhet till oss där vi bor varannan vecka.

Är det någon som har synpunkter positiva eller negativa till en sån lösning så är jag tacksam för alla svar.

• Svar på tråden Separation
  • Cailyn

Jag tycker att det låter som en bra lösningn för er situation. Det måste ju vara jätteskönt för barnen att få bo kvar i huset och slippa byta miljö varje vecka. Men jag tror väl inte att det är en lösning som funkar i längden, jag hade i alla fall velat ha något eget om min man och jag skulle gå skilda vägar.

• Anna i Hult

Jag hade en  kompis vars föräldrar gjortd så här. Jättebra för barnen, men det krävs att man är rätt goda vänner och ingen hittar en ny. Kompisens föräldrar flyttade ihop igen sen och hade det bra i många år ( tills han tyvärr fick cancer och dog) men det hade ju inte med detta att göra. Jag tycker det är en jättebra lösning om ni klarar det.

Svar på tråden Separation