• leson76

Tips om all inclusive resa april/maj med 2 små??

Hej,

någon som kan tipsa om en all inclusive resa i april/maj för oss med barn på 2 och 5 år? Vart spelar inte så stor roll, bara det är varmt. Hade hittat en till Side i Turkiet men de resorna är tyvärr slutsålda. Kommer vi under 20 000 kr vore det toppen.

• Svar på tråden Tips om all inclusive resa april/maj med 2 små??
  • Petra 1972

Grand Makadi i Makadi Bay, Egypten! {#lang_emotions_cool}

• Petra 1972
    Petra 1972 skrev 2010-03-21 11:35:37 följande:
    Grand Makadi i Makadi Bay, Egypten!
    Med Ving, ska jag tillägga.
  • leson76

Tack för tipset!! Är liiite skeptisk mot Egyptien då jag har så lätt för att blir matsjuk. Ska absolut kolla Grand Makadi :) Maten bra där?

• helene306

Vi var i Side i april förra året och det var bra. Alanya är också fint. Kolla på www.turkietresor.se de har lite olika alternativ med platser i Turkiet om det är dit ni vill.

Lanzarote var bra när vi var där för 2 år sen. Annars gillar jag mest Turkiet av alla ställen vi varit på.

Turkiet
    Egypten
    Tunisien
    Canarieöarna

• TSL

Vi åker till Cypern 3-10 maj med två barn 1,5 & 4 år.
    Har bokat all inclusive på Sunwing Resort & Spa Sandy Bay.
    Kan inte svara på hur det är ännu men det verkar toppen.

Nyfikenhet går inte att bota!
  • norrlandsgumman

Jag kan även rekomendera hotell RIU Vistamar på Playa de Amadores på Gran Canaria, det är ett fyr stjärnigt hotell med all inclusive. Vi var där i två veckor nu i Januari, dock har vi ju inga barn, men det kryllade av barn familjer där och alla var då nöjda vad det lät som. Så det rekomenderar jag
    Dom hade varje dag aktiviteter för barnen, ja även oss vuxna, på kvällarna hade barnen (dom som ville) uppvisning i form av dans och sång. Det var ju inget jätte seriöst utan mer för att barnen skulle få ha det roligt och det verkade då alla tycka som var där

• Petra 1972
    leson76 skrev 2010-03-21 12:10:04 följande:
    Tack för tipset!! Är liiite skeptisk mot Egyptien då jag har så lätt för att blir matsjuk. Ska absolut kolla Grand Makadi :) Maten bra där?
    Ja, maten var kanon! Inga magåkommor alls men det betyder ju inte att andra kan drabbas...
  • leson76
    norrlandsgumman skrev 2010-03-21 12:27:04 följande:
    Jag kan även rekomendera hotell RIU Vistamar på Playa de Amadores på Gran Canaria, det är ett fyr stjärnigt hotell med all inclusive. Vi var där i två veckor nu i Januari, dock har vi ju inga barn, men det kryllade av barn familjer där och alla var då nöjda vad det lät som. Så det rekomenderar jag Dom hade varje dag aktiviteter för barnen, ja även oss vuxna, på kvällarna hade barnen (dom som ville) uppvisning i form av dans och sång. Det var ju inget jätte seriöst utan mer för att barnen skulle få ha det roligt och det verkade då alla tycka som var där
    Bra tips men tyvärr vart det lite för dyrt för oss.
  • leson76
    Petra 1972 skrev 2010-03-21 11:35:37 följande:
    Grand Makadi i Makadi Bay, Egypten!
    wow, ser pampigt ur på bilderna!! {#lang_emotions_tongue_out}
  • Petra 1972
    leson76 skrev 2010-03-21 15:58:19 följande:
    wow, ser pampigt ur på bilderna!!
    Ja, jättemysigt! Poolen är fantastisk och när byggnaderna är upplysta på kvällen är det lite som Tusen och en natt
  • leson76

Nu så närmar vi oss ;) Det blir Alanya (billigt och bra) MEN har nu bokat två preliminära resor, ett till Blue Star Flower Garden och ett till Blue Viallage Pasca Bay. Senaste alternativet är ett all inclusive och ser ut att vara rena drömriket för barnen MEN kostar dubbelt så mycket som Blue Star Garden.. hrmm.

Någon som varit på endera ställe?

• kokostoppen

finns det nåt bra all inclusive i Bulgarien med roliga pooler för barn?

• FamHull
    leson76 skrev 2010-03-22 08:45:24 följande:
    Nu så närmar vi oss ;) Det blir Alanya (billigt och bra) MEN har nu bokat två preliminära resor, ett till Blue Star Flower Garden och ett till Blue Viallage Pasca Bay. Senaste alternativet är ett all inclusive och ser ut att vara rena drömriket för barnen MEN kostar dubbelt så mycket som Blue Star Garden.. hrmm. Någon som varit på endera ställe?
    Kompisarna va på det sistnämnda förra sommaren o va jättenöjda, värt varenda krona tydligen! Dom ska tillbaka i år igen. Sen måste man ju inte välja AllInclusive. Kompisarna har valt "bara" halvpension.
  • leson76
    FamHull skrev 2010-03-22 10:54:09 följande:
    Kompisarna va på det sistnämnda förra sommaren o va jättenöjda, värt varenda krona tydligen! Dom ska tillbaka i år igen. Sen måste man ju inte välja AllInclusive. Kompisarna har valt "bara" halvpension.
    Ok...ja, det ser verkligen jättefint ut...men med all inclusive skulle det gå loss på 25000 kr (myyycket pengar) medan Flower Garden med halvpensiongår på 13000 kr. Kan det vara värt 12000 kr mer hrmm...det är ju nästan en resa till.
  • leson76
    kokostoppen skrev 2010-03-22 09:00:28 följande:
    finns det nåt bra all inclusive i Bulgarien med roliga pooler för barn?
    känner tyvärr inte till något bra "barnhotell" i Bulgarien.
  • Pigan
    leson76 skrev 2010-03-22 11:55:37 följande:
    Hur gamla är barnen? Kolla på Bon Apart hotel i Alanya. Billigt, nära allt, två pooler, all inclusive.. :)
  • Pigan

Ska kanske tillägga att jag inte varit där än, men ska dit, dock utan barn. Men det verkar vara barnvänligt :)

• leson76
    leson76 skrev 2010-03-22 11:55:37 följande:
    det här såg trevligt ut
    http://www.reseguiden.se/cgi-bin/rg/redirect.cgi?market=se&url=http%3A%2F%2Frms.admeta.com%2Fpublic%2Ftransfer.asp%3Fsitebanner_id%3D825676%26url%3Dhttp%3A%2F%2Fwww.apollo.se%2FSE%2Fvart-vill-du-resa%2FEuropa%2FBulgarien%2FBurgaskusten%2FSunnyBeach%2FAccomodations%2FPages%2FNeptunBeach.aspx%3Fp-agentpriv%3D00767%26p-saljarepriv%3DSIT&price_type=charter&company_id=6&charter_price_id=1015960032&site=reseguiden
Svar på tråden Tips om all inclusive resa april/maj med 2 små??