• Anonym

Ångest för en tatuering!

Jag gjore en tatuering för några dagar sen, och nu har jag ångest över att jag gjorde den hos honom, för den vart inge bra, en del streck är helt fula, usch när jag tänker på de får jag sån ångest att jag inte vet var jag ska ta vägen. Jag kommer ju inte vilja visa upp den här för mina vänner och familj. Sjävla motivet är jag nöjd med, men jag ångrar att jag inte tog bort en del streck som blev så fult när den kom på huden.

Kommer jag att lära mig leva med den? man ska väl känna sig helt nöjd är man gjort en tatuering? kan knappt tänka på den utan att må dåligt!

• Svar på tråden Ångest för en tatuering!
  • Anonym

Gå dit och klaga & säg att du inte är nöjd med det. om han/hon är en duktig tattuerare som fixar han/hon till det så bra det går utan att ta betalt. Nöjda kunder är allt om man vill ha ett bra ryckte.

• Freksta

Har råkat ut för samma sak själv, motivet blev bra men såg konstig ut.
    skulle till den personen en gång till men gick till en annan tatuerare istället och han fick göra om varenda streck i den, finns fortfarande lite små fel i den som inte gick att fixa till men är glad att jag lyssna på mig själv och inte gick tillbaka till den första tatueraren igen. Tycker om min tatuering nu även fast det är lite skönhetsfel på den som inte går att fixa, men bättre än innan iallfall =)
    Fick även höra av andra sen att den personen är en dålig tatuerare så tur för mig att jag inte gick tillbaka.

• NadiaMi

Ge det ett par veckor och låt det läka ihop.
    Sedan tar du en kritisk koll över vad det är du inte är nöjd med så du kan berätta exakt vad det är du vill ha fixat och går antingen tillbaka till tatueraren som gjorde den och får den ordnad Eller hittar en annan tatuerare som kan rädda motivet.

• Miss Obsessive

Jag har en liten tatuering på handleden föreställande tre stjärnor. Jag älskar tatueringen i sig och motivet betyder mycket för mig, men om jag sitter och tittar på den, stör jag mig på att linjerna är ojämna. Några streck är tunna, andra tjocka och olika långa.. På håll syns det inte och de flesta märker det inte, men jag ser ju att den är ojämn. Speciellt mycket syns det om jag vinklar handleden så att tatueringen "dras ut". Nu sitter den dock där den sitter och jag den har blivit en del av mig, men jag kommer inte att göra nästa hos samma tatuerare.. Tyvärr så är det ju så med tatueringar, när de väl är på plats så är det inte så mycket att göra åt. Antingen tar man bort den (gör om, gör rätt), tatuerar över eller försöker få en bättre tatuerare att rädda det som räddas kan. Hoppas att det ordnar sig för dig och att du kommer gilla din tatuering så småningom {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Ångest för en tatuering!