• Pigan

Mensvärk (molvärk) drygt 1 vecka innan BIM, plussade du/ni då?

Jag visste inte riktigt vart jag skulle lägga upp denna tråd så jag tänkte att ni som redan är gravida borde ju kunna svara på det. :)

Hade ni mensvärk (molvärk) i magen samt ryggen ca 1 vecka innan BIM då ni plussade?

Grejen är den att jag har haft sån värk i över en vecka nu (BIM 24-26) och har aldrig haft så annars innan mens. Mensvärk, molandevärk samt samma värk i ryggslutet, även en konstig "spänd/arbetande" känsla som första dagarna var kring äggstockarna och nu mer centrerat mot livmodern..

Tog ett test igår (kolla mitt galleri), fick lite förhoppningar men konstaterade ganska snabbt att det måste vara fel på testet, testade igen idag och det var neg., än är det ju dock inte kört.. men skulle vara intressant att läsa hur många av er som hade denna värk innan ni plussade?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 14:43
    www.familjeliv.se/Hem/pigan/galleri.php

En snabblänk till mitt galleri där bilder finns på testet jag tog igår, som det förmodligen var nå fel på.

• Svar på tråden Mensvärk (molvärk) drygt 1 vecka innan BIM, plussade du/ni då?
  • 080802

Jag har haft molvärk ca en vecka innan BIM alla mina 3 grav.

• Pigan
    080802 skrev 2010-03-21 12:53:39 följande:
    Jag har haft molvärk ca en vecka innan BIM alla mina 3 grav.
    Tack för ditt svar. Låter lovande, dock så kan det lika gärna avra mensen för mig om än den beter sig konstigt. Har aldrig kännt såhär innan mensen, min mensvärk brukar komma kanske en dag innan om inte samma dag.. Så.. ja, bara att vänta och se.

Någon mer? :)
  • Mabaja

Jag fick två positiva test på äl+9 och ett negativt test på äl+10... testen på äl+9 togs på kvällen och äl+10 på morgonen! Jag är nu gravid i vecka 13! Så ge inte upp hoppet!

• Lisa87a

Hej hej!
    Jag plussade för en vecka sedan så väldigt färskt. Försökte bli gravid ca 4-5 månader efter jag slutade med p-piller. Hade mycket mensvärk och konstiga mellanblödningar flera gånger att jag trodde jag blivit gravid. Eftersom jag läste att man kunde ha små blödningar då. Men mensen kom.. denna gång kändes det inte lika mycket, men lite mensvärk fanns där i alla fall. Har fortfarande mensvärk i princip varje dag.

• Pigan
    Mamma till W skrev 2010-03-21 13:26:18 följande:
    Jag fick två positiva test på äl+9 och ett negativt test på äl+10... testen på äl+9 togs på kvällen och äl+10 på morgonen! Jag är nu gravid i vecka 13! Så ge inte upp hoppet!
    Har du kollat i mitt galleri? Vad tror du om det testet? Teststrecket är så nära kanten... och i morse var det som sagt neg. Tiden får nog utvisa..
    Jag har fortfarande kvar testen sen igår och strecken är fortfarande kvar, så det är ju inte ett spökstreck i allafall.
  • Bradbury

Kroppen är inte logiskt. Man kan ha en mängd symtom, både inbillade och riktiga, eller inga alls. Försök att slappna av och invänta BIM och testa. Du blir varken mer eller mindre gravid av att gå och undra och hoppas och fundera. Lycka till. 

• Flickan och kråkan

Japp, med andra barnet. Hade rejäl växtvärk tidigt, nästan direkt efter befruktning. Kan ha molvärk innan mens också men det här kändes annorlunda. Kände inte så innan första. Men det kan ju vara så olika .

Håller tummarna för dig

• Pigan
    Lisa87a skrev 2010-03-21 13:27:26 följande:
    Hej hej!Jag plussade för en vecka sedan så väldigt färskt. Försökte bli gravid ca 4-5 månader efter jag slutade med p-piller. Hade mycket mensvärk och konstiga mellanblödningar flera gånger att jag trodde jag blivit gravid. Eftersom jag läste att man kunde ha små blödningar då. Men mensen kom.. denna gång kändes det inte lika mycket, men lite mensvärk fanns där i alla fall. Har fortfarande mensvärk i princip varje dag.
    okej, tack för ditt svar. :)

Värken jag har nu är en värk som jag aldrig någonsin brukar ha innan mens.. inte så här långt innan i allfall. Hoppas, hoppas, trots mitt neg. test i morse och mitt "positiva" igår (som det nog var fel på..)
Svar på tråden Mensvärk (molvärk) drygt 1 vecka innan BIM, plussade du/ni då?