Kuzu skrev 2010-03-22 20:46:01 följande:
Lite mer än 1 vecka sen jag opererade bort min gallblåsa. Jag gjorde ul där dom såg en mycket sjuk gallblåsa med massor med stenar i ca 4-5 månader senare så blev det op.Gjorde titthålls med fyra hål på magen.
Fick du vänta så länge på operation?? Fy, kan inte varit roligt

Hoppas inte du mådde pyton under tiden...
varmchoklad skrev 2010-03-22 20:33:32 följande:
Om det är magkatarr så borde det gå att lindra med till exempel Omeprazol, men gallstensanfall blir inte avhjälpt av det. Usch nu känner jag mig som en "sån där" som det klagas på, som ger allehanda medicinska råd på familjeliv, men du frågade faktiskt så jag ska berätta det jag vet. Men jag är ingen expert på området utan arbetar endast med att operera bort gallblåsor. Träffar aldrig patienter före eller efter!Om man får en inflammation i sin gallblåsa så kan det gå hål på den och stenarna kan komma ut i tarmen, och orsaka tarmvred om det vill sig illa.Man kan även få gallstas om stenarna tränger ut i gången mellan gallblåsa och tarm, så att galla inte når dit. I detta fall får man tydliga symtom som gulsot.Vill du läsa mer så kolla in
www.praktiskmedicin.com/sjukdom.asp?sjukdid=3...Hoppas att du mår bättre snart, kram!
Det där med gulsot har jag hört talas om men inte förstått kopplingen. Träffade på min granne häromdagen, hon opererade bort sin för några månader sedan. Hon tyckte jag var gul i hyn! Men det tycker varken jag eller min man...
Om det skulle vara gulsot så märker man väl det jättetydligt? Jag är ju inte gul i ögonen eller så...
Läkaren sa att min feber tydde på att det var en inlammation av något slag. O mina levervärden var lite förhöjda (inte katastrof-mycket).
Men jag antar att inlammationen försvann när febern försvann...?