• annaaklinder

stort stegtillbaka, varför?

min yngsta kille, 3½ år har vart blöjfri sen i höstas. NU helt plötsligt har han börjat kissa i sängen.
    enorma mängder...
    testat med det mesta, inget att dricka efter kl 18 tex (lägger sig kl 19) kissar alltid precis innan läggdags osv.

efter hans eget godkännande (efter att ha haft samma olycka 5 nätter i rad) trädde vi på han blöja och då var den torr på morgonen.
    så efter 2 torra nätter fick han sova utan igen men då kissar han i sängen direkt..
    han är inte ens vaken när han gör det men vaknar av att han HAR kissat..

tips nån? vad kan det vara? är det ett steg i utvecklingen? storebrorsan gjorde inte såhär..
    bättre tips på hur man kan få han på rätt bana igen?

• Svar på tråden stort stegtillbaka, varför?
  • sol1

min dotter gjorde likadant jag köpte en nattlampa som får lysa inne på hennes rum på nätterna samt att pottan får stå inne hos henne på nätterna då går hon upp å kissar själv på pottan.
    annars är allternativet att du får ta upp honom på toaletten innan du själv går å lägger dig.

• annaaklinder

hur länge ska man plocka upp dom och sätta dom på pottan då? ska man testa med jämna mellanrum för å kolla om dom klarar hela natten?
    han har nattlampa och pottan står på hans rum redan.. men iom att han inte vaknar så är de svårt att kravla sig till pottan i sömnen..:)

• sol1

vet inte hur länge man får hålla på att ta upp dem men det får man nog göra en bra stund

• SkruttenåSkruttan

Har en pojke på 5½ som varit torr sedan han va 2 år och 10 månader. De händer då och då... ofta flera nätter i rad för att sedan gå månader utan minsta olycka.

Min son får bara dricka ½ glas till middagen och bara enstaka klunkar efter de, han lägger sig mellan 19-20 på kvällen då han kissar de sista han gör efter tandborstningen... men vaknar han på natten MÅSTE han kissa igen...

• alvide

Det kan vara någon slags protest eller att han bara kollar om ni älskar honom. Det är INTE nåt steg tillbaka i utvecklingen iaf. Det är väldigt vanligt med återfall.

Svar på tråden stort stegtillbaka, varför?