-
-
Svar på tråden Recept på GOD senapssås efterlyses, gärna med förslag på tillbehör såsom korv osv.
-
Vanlig enkel bechamelsås på bottenredning, med den god grov senap som smaksättning.
Alltså. Smält smör, rör i mjöl. Späd med mjölk. (ca ½ msk mjöl till 1 dl mjölk - fast förslagsvis på i alla fall 4-5 dl mjölk). Smaksätt med senap, salt och peppar. Låt koka upp och koka lite, typ.
Gott med kokt eller stekt korv och kokt potatis.
-
Tack =)Sencha skrev 2010-03-21 15:37:40 följande:Vanlig enkel bechamelsås på bottenredning, med den god grov senap som smaksättning.Alltså. Smält smör, rör i mjöl. Späd med mjölk. (ca ½ msk mjöl till 1 dl mjölk - fast förslagsvis på i alla fall 4-5 dl mjölk). Smaksätt med senap, salt och peppar. Låt koka upp och koka lite, typ.Gott med kokt eller stekt korv och kokt potatis.
Fler recept önskas! -
Jag brukar köpa torrsenap och göra den såsen som står på den förpackningen, den är jättegod!!
-
Den kan man ha till påskskinka, korv, torsk....jättegott med skinka potatis o senapssås!!!!!
-
En god hemgjor majonäs är väl också att betrakta som en senapssås?
Ska helst göras på en senapstyp som heter "moutarde à l'ancienne", d.v.s. en grov fransk senap.
-
Vart någonstans i butiken står torrsenap?Bellini skrev 2010-03-21 15:41:03 följande:Jag brukar köpa torrsenap och göra den såsen som står på den förpackningen, den är jättegod!!Låter onekligen kanon gott, jisses vad det vattnas i munnen =)Bellini skrev 2010-03-21 15:42:48 följande:Den kan man ha till påskskinka, korv, torsk....jättegott med skinka potatis o senapssås!!!!!
-
I vår ica affär står det där dem har ketchup o senap, men det är ju lätt o fråga om man inte hittar!!! Då bjuder du på middag idag då...ha ha
-
Då ska jag kika efter det =) Haha jamenvisst, ta med familjen och sväng förbi vid sex ;)Bellini skrev 2010-03-22 08:39:06 följande:I vår ica affär står det där dem har ketchup o senap, men det är ju lätt o fråga om man inte hittar!!! Då bjuder du på middag idag då...ha ha