• studenten

Tips om bra röd/koppar-färg för toning/färgning

Jag har färgat mitt hår kopparrött, så att jag ser naturligt rödhårig ut, hos frissan de senaste åren. Just nu så har jag inte råd att lägga ut pengar på att färga min utväxt och skulle därför behöva tips på en bra hårfärgning/toning som ger en snygg röd/kopparfärg. Någon som har något bra tips?

• Svar på tråden Tips om bra röd/koppar-färg för toning/färgning
  • studenten
    artax skrev 2010-03-21 16:15:05 följande:
    henna--- :)
    Blir inte det en extremt röd färg av henna?
  • artax

Njae, det tycker inte jag, det blir typ koppar, fast det beror ju på vad du har för färg innan,, blondt hår blir nog stoppljus! ;)

• studenten
    artax skrev 2010-03-21 16:17:19 följande:
    Njae, det tycker inte jag, det blir typ koppar, fast det beror ju på vad du har för färg innan,, blondt hår blir nog stoppljus! ;)
    Min naturliga hårfärg är ljusbrunt och det övriga håret ljust....urtvättad...koppar ;)
    Kanske ska pröva henna då. Kan du rekommendera något speciellt märke?
  • artax
    studenten skrev 2010-03-21 16:19:48 följande:
    Min naturliga hårfärg är ljusbrunt och det övriga håret ljust....urtvättad...koppar ;)Kanske ska pröva henna då. Kan du rekommendera något speciellt märke?
    Min mamma hennade alltid sitt hår när jag var mindre, och det blev typ mörkkoppar och hon har mellanbrunthår egentligen.. :)

Såg att det finns på Life, men det var gansak kostsamt..
  • studenten
    SweetNilam skrev 2010-03-21 16:29:02 följande:
    helenashenna.se/ bra rådgivning samt bra utbud och bra pris, på henna och andra naturliga färger!
    Tack för tipset!

Jag är lite rädd att håret ska bli riktigt skrikigt rött av henna och det vill jag inte, jag vill ha en fin kopparfärg som ser naturlig ut...
  • SweetNilam
    studenten skrev 2010-03-21 16:31:23 följande:
    Tack för tipset! Jag är lite rädd att håret ska bli riktigt skrikigt rött av henna och det vill jag inte, jag vill ha en fin kopparfärg som ser naturlig ut...
    Finns andra färger kan blanda med. Ska själv testa i dagarna... 
    En gnutta indigo + henna ska bli brunt, sen ebroende på hur mycket indogo man tar blir det rödare eller blåsvartare... Läs på Helenas henna!
  • lillajessi

casting cream gloss har en ljus kopparton(nr 834) som är ursnygg! Blir mer kopparblond och ser väldigt naturlig ut. Testa :)

Svar på tråden Tips om bra röd/koppar-färg för toning/färgning