• AnetteGunnarsson

Kan man åka med sparkcykel på grus??

Tjena!

Har tänkt o köpa en sparkcykel till dottern nu.. men förstörs hjulen om hon har den på grus?? Det är ju väldigt mycket grus nu överallt när snön smält..
    Tänkte nog köpa denhär http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=34-7678
    Är de sådana hjul det är på de flesta sparkcyklar eller är dessa sämre eller bättre?

Tack för svar! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 17:41
    .. Jag tänker tex på inlineshjul, det är väl liknande det som det är på sparkcykel eller?
    Och vad jag minns ska man vara försiktig med grus med inlines.. ?
    Men sparkcykelhjulen kanske är annorlunda? =)
  • Svar på tråden Kan man åka med sparkcykel på grus??
  • Ema86

nja... du kan ha sönder hjulen. sen så tror jag inte att dom rullar så bra när det är grusigt heller tyvärr :(

• tessilus

det tar stopp när det blir grus. men kan du inte köpa o hon får vänta med att åka då? eller åka lite inne så länge.

• AnetteGunnarsson
    tessilus skrev 2010-03-21 18:21:02 följande:
    det tar stopp när det blir grus. men kan du inte köpa o hon får vänta med att åka då? eller åka lite inne så länge.
    Hehe jo som hon tjatar får jag nog köpa en nu så får hon ha den inne sålänge tills dom tagit bort gruset hehe
  • Joico

Det går att åka på grus, men det är inte därför ni bör undvika det. Utan för att dom små hjulen kommer att få tvärstopp på gruset. Har sett många ungar dom sparkat på, fort fort, utan hjälm och sen kört på ett gruskorn, tvärnitat och flygit iväg. Inte alls särskilt vackert... Själv förstår jag inte alls meningen med sparkcyklar när hjulen är så små, minsta lilla sten och man riskerar tvärstopp. Många barn använder inte hjälm heller och föräldrarna verkar inte bry sig

Svar på tråden Kan man åka med sparkcykel på grus??