• Miss Obsessive

Påskmust vs Julmust

En del hävdar ju att Jul- och påskmust inte är samma dryck. Vad tror DU? {#lang_emotions_smile}

Själv är jag övertygad om att den enda skillnaden är etiketten på flaskan!
  • Svar på tråden Påskmust vs Julmust
  • Hallonmun

same shit, different name !

Google is my friend ♥
  • Trollet Ludenben

samma jäkla dricka... det fattar väl vem som helst...eller?

Älskade ungar
  • emme 86

Nej det är inte samma dryck, påskmusten är mer besk o har mer kolsyra.
    Enligt mig iaf.

• Virriga Vera
    Teskedsmamman skrev 2010-03-21 20:41:02 följande:
    Essensen ja, men hur bryggeriet gör kan ju inte han bestämma över! En kompis jobbar på bryggeri och de byter bara etiketter
    Då kör ju bryggerierna med falsk maknadsföring som säljer julmust som påskmust och vice versa.
  • Miss Obsessive

Anledningen till att jag frågar, är för att jag kom att tänka på när en tjej jag jobbade med hade haft den här diskussionen med sin pojkvän som envist hävdade att det var helt olika drycker.. Jag har då aldrig någonsin känt någon smakskillnad på dessa två muster. Jag menar.. Du vet ju omedelbart om du dricker coca cola eller om du dricker pepsi. Någon som har gjort blindtest på musterna någon gång?? 

• Minirai

är det någon mer än jag som har reagerat på att musten skummar mindre nu än förr i tiden? den bli mer och mer lik cola. brukar köpa apotekarnes men är nu tvungen att leta efter bättre alternativ.

• Miss Obsessive
    Minirai skrev 2010-03-21 22:27:03 följande:
    är det någon mer än jag som har reagerat på att musten skummar mindre nu än förr i tiden? den bli mer och mer lik cola. brukar köpa apotekarnes men är nu tvungen att leta efter bättre alternativ.
    Njae, tycker det är mer skum än dricka i glaset, men det kan ju å andra sidan vara jag som jag som har fel upphällningsteknik {#lang_emotions_dreamer}
  • M Y L F

Det är ju samma dryck. Jag tror ju inte ett dugg på att det skulle vara någon annan dricka dom tillverkar till jul och sedan en ny dryck till påsk.

Svar på tråden Påskmust vs Julmust