• Malawi

Mirage, Mosaic eller Yanis?

Hej!

Var idag och tittade lite på sulkys. Gillade Acta Graco Mirage. Acta Graco Mosaic och Britax Yanis. Ngn som har erfarenheter av ngn av dessa vagnar? Vi ska flyga iväg på en weekendresa till Paris och då ska den användas av vår 11 månaders dotter.

Alla erfarenheter tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Mirage, Mosaic eller Yanis?
  • greywolf

Jag har precis lånat hem yanis'en av syrran som är supernöjd med den. i princip fullt liggläge (kanske liiiiite uppåtlut), vadderat på sidorna, ja du har ju tittat på den redan så du vet vad den har för features.

vi ska iväg på semester nu om en vecka med vår 9 månaders och efter att ha testat att sätta henne i den, med sele och allt, så verkar den funka bra. men en mer utförlig utvärdering kan jag ge först när jag har använt den på semestern. kan återkomma efter den 12e då vi är hemma!

• Krake

Haha, jag trodde det var en "välja namn på bebisen"-tråd och tänkte "nej nej neeej"

Moster, inte monster.
  • henrikpetersson
    Malawi skrev 2010-03-21 20:23:40 följande:
    Hej!

Var idag och tittade lite på sulkys. Gillade Acta Graco Mirage. Acta Graco Mosaic och Britax Yanis. Ngn som har erfarenheter av ngn av dessa vagnar? Vi ska flyga iväg på en weekendresa till Paris och då ska den användas av vår 11 månaders dotter.

Alla erfarenheter tas tacksamt emot!
    Vi har en Graco Mosaic sedan ca 1,5 år. Helheltsintrycket av vagnen är mycket gott. Vi har använt den flitigt och har nu även en ståbräda monterad. Vad jag förstått så har denna vagn annars inte så himla gott rykte. Till nackdelarna hör att ryggstödet inte går att få upp tillräckligt (tycker jag). Barnet halv-ligger även i max-läget. Det saknas också ett band "mellan benen" vilket gör att man alltid måste använda bältet, annars kanar barnet ut. En jättefördel är "långsfärdskomforten". Jag är 1,86 lång och har inga problem att gå en rask en-mila promenad trots långa ben (som annars lätt slår i vagnen). Fullt liggläge, mycket rymlig varukorg, bra extra stuvfack, bra suflett, lätt att fälla ihop och tar ganska så liten plats är andra fördelar. En nackdel är så klart de små hjulen (som på alla sulky) samt att handtaget är delat och gör det svårt att köra den med en hand. Tror den kostade ca 1600kr ny inkl regnskydd och foot-sack, lite dyrare än vissa andra sulkys men tycker nog ändå att denna vagn i många avseende ger ett mer moget intryck.
  • Art Vandelay
    Krake skrev 2011-03-30 14:40:28 följande:
    Haha, jag trodde det var en "välja namn på bebisen"-tråd och tänkte "nej nej neeej"
    Det trodde jag också Skrattande
Svar på tråden Mirage, Mosaic eller Yanis?