• Jojo77

Solskydd i bilen

Vi funderar på att sätta solfilm på bilrutorna. Det är dyrt, 3500 kr. Är det nån som vet om det är bra och värt pengarna? Kan ju vara bra inför bebisen kommer tänkte vi så man slipper tänka på solen när man kör.

• Svar på tråden Solskydd i bilen
  • Frejja

Finns ju annars sådana där solskydd som man fäster med "sugproppar" på rutan, som man kan flytta runt vid behov. Kan vara ett billigare alternativ ifall man inte vill sätta solfilm som blir permanent.

• Jennifer28

Hej, vi har tidigare haft tonade rutor på våra bilar och visst det har varit bra men som sagt ett billigare alternativ är ju solskydd med sugproppar de fungerar också mycket bra.

• Jojo77

Det är det att min sambo tycker det är så fult med sugproppssakerna. Jag kan inte riktigt förstå vad det är för fel på det personligen. Men killar har ju sina idéer ibland.

• Petra71

Jag har tonade rutor i bilen men får ha de där med sugproppar ändå.

• Jennifer28

Jag förstår det var min kille som insesterade på att vi också skulle tona rutorna =) och visst precis som Petra1 säger så kan man behöva de med sugproppar ändå lite beroende på hur mörk solfilm man kommer att använda.

• MaDdO

Man kan köpa sådan solskyddsfilm själv med, på bl.a Biltema, och sätta fast själv! www.biltema.se

• Mymlisen

Om ni inte har ac i bilen så tycker jag att solfilm är bäst, tar bort mycket av värmen (och blir snyggare tycker jag), men sugproppsmokajänger funkar nog jättebra annars, bara man inte sätter dem fram =)

• snutti

har man bebben i fram eller bak i bilen?

• Tingen

Snutti:
    Det kan man välja beroende på hur man har det med airbag på passagerarsidan eller inte

• Helen72a

vi har filmat alla rutor på bilen (saab 9-5 aero kombi) utom vindrutan för det betalade vi 2400:- (kompispris ) på en firma .... men till din fråga om det e värt det... JA.... absolut... skönt o slippa de där fula sugpropps skydden.... o det e ganska mörk film så solen blir inte alls så stark igenom.... tycker att det e en väldig skillnad om man jämför med en bil som inte har någon film....

Svar på tråden Solskydd i bilen