Åsa02 skrev 2010-03-26 16:22:01 följande:
Ok, då kanske vi ska börja med drickskål och se hur det fungerar, vår lille är bara 4 veckor gammal. Trist om så mycket hamnar utanför, det är ju lite jobb ändå att få ut mjölken... :) Men då är det ju bara att gå över till flaska! Du har inte märkt av om han tycker det har blivit jobbigare att amma sedan han han började få flaska? Det är det jag är lite orolig för. Tack för hjälpen!
Jag har precis testat flaska efter att jag fattat att jag inte har ett jota knappt i brösten mot kvällarna..och visst det är då man ska låta honom suga men han blir så upprörd och jag blir utmattad.
Och jag vet inte, han har ju haft dåligt sugtag sedan ett par veckor tillbaka och har gått till amningsmottagningen och enligt dem så är det inte min teknik som är fel utan att han är lat helt enkelt (min mjölk har alltid kommit väldigt snabbt i början så han har aldrig behövt kämpa med att få ut den).
Men den senaste veckan har han blivit mycket sämre på att suga tag och ibland glider bröstvårtan bara ur munnen på honom, så glatt tag har han och det var innan jag testade flaskan.
Vet inte om flaskan kommer sabba något men jag tror personligen att jag nästan är redo att riskera det för att han ska kunna bli mätt på kvällarna och nätterna istället för att vara upprörd och min man kan hjälpa till så jag får sova lite.
Amningen har för mig varit ganska negativ och jag har upplevt den som frustrerande fler gånger än jag funnit det rogivande etc...
Nu vet jag att det blev lite långt men det är nog ingen som kan direkt garantera att amningen kommer funka till 100% om han får en förkärlek till flaskan men det kan också gå hur smidigt som helst! men testa drickkoppen först och se vad ni tycker om det eller med sked..det kanske funkar jättebra! vår grabb är väldigt glupsk av sig och äter en hel del kan jag tillägga.