• lilla carro

någon som mått illa och kräkts innan förlossningen startade?

Har mått illa i typ fyra dagar och nu ikväll kräktes jag som en gris.. Har även haft sammandragningar hela dagen (både onda i ryggen och vanliga). Funderar på om något är på g.. någon som haft det såhär??

• Svar på tråden någon som mått illa och kräkts innan förlossningen startade?
  • 0028

hmm jag undrar det samma...har själv gått 36 hela veckor i morgon måndag, och har haft som liknande mensverk nu i över en vecka med någon ordentlig värk, sen idag så hade jag riktiga värkar i ca 2-3 timmar och började må så illa, har inte kommit upp något men undrade lite varför jag vart det....hmm

• lilla carro

ingen? då är det nog maginfluensa :/

• Chocolat 80

Det är vanligt att man blir illamående och kräks när bebisen gör en viss vridning ner i bäckenet under en förlossning. Så visst kan det vara på G för er bägge

• lilla carro
    Chocolat 80 skrev 2010-03-21 21:45:08 följande:
    Det är vanligt att man blir illamående och kräks när bebisen gör en viss vridning ner i bäckenet under en förlossning. Så visst kan det vara på G för er bägge
    men är inte det när förlossningen redan startat?
  • Chocolat 80

Ingen expert, kan säkert vara så, men alla förlossningar är ju så olika. Med tanke på att ni bägge har haft värkar så kan det ju vara vanligt illamående av smärtan.

Min förlossning gick så fort, och jag var illamående här hemma i början strax efter att vattnet hade gått och sen kräktes jag när jag kom till förlossningen men inget mer.
    Jag vet bara att det är vanligt just när barnet passerar "sittbenstaggarna" som är en känsligt område...

• OZgirl

Jag spydde både hemma och på förlossningen vid min första graviditet.

BF 23/3!
  • jessamy

Hej :)
    Jag mådde illa och kräktes. Jag började kräkas på onsdagsnatten. Kräktes enbart nattetid onsdag, torsdag och fredag. På lördagen åkte jag in pga högt bt och blev inlagd. Söndagsmorgonen vaknade jag och kräktes och bm gjorde ctg och sa att jag hde värkar. Åkte hem och kände inge på hela söndagen. Började kräkas på natten igen och vid 23 på söndagen börjar jag få sammandragningar, dock enbart som mensvärk. Åkte in vid fyra och kl 816 födde jag våran dotter. Kräktes under hela förlossningen :)
    Så visst kan man kräkas.

Detta är en teori jag har.. Vet ej om den stämmer. :) Men det sägs ju att man kräks i början på graviditeter pga hormoner.. Har även läst någonstans att förlossningen startar när bebisen och mammans hormoner är i samspel. Så alltså kanske man kräks för att hormonerna höjs i kroppen?

• MaiTai

jag kräktes som första tecken på förlossning.. två timmar senare började värkarna.. sen spydde ja under själv förlossningen oxå..

Svar på tråden någon som mått illa och kräkts innan förlossningen startade?