• Bebislängtan82

Äkta converse eller kopier

Jag har en liten undran.

Jag är ute efter ett par äkta converse skor men undrar lite hur ser man skillnaden på äkta eller kopier? är det dom äkta som har den där stjärnan utanpå? såg ett par kopier i affären och dom hade ingenting samt 2 små hål på sidan av skon.

Någon som vet?

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Äkta converse eller kopier
  • Naimstrut

Äkta har en stjärna på sidan av skaftet samt en gummi-"lapp" bak på sulan på hälen där det står All Stars. Dessa kostar runt 500 kronor och uppåt så hittar du några för 200 så är det kopior. Fråga annars i affären, de vet ju. Sportaffärer brukar sälja äkta, skopunkten och andra billiga kedjor gör det inte...

Sen är ju frågan om det i övrigt är någon skillnad på skorna och vad man vill ha. Jag som haft många Converse genom livet vet ju att de inte är direkt hållbara trots priset...

• SunnyBunny

Ja det ska finnas märke på sidan. Men även ska ju lådan vara orginal för converse och så brukar det ligga en lapp i lådan som visar att det äkta, i alla fall när jag köpt på internet.

• Jezamine

Är det märket på sidan som är viktigast? El att skorna i övrigt är bra?

Avstängd tills vidare
  • MissLillan
    Naimstrut skrev 2010-03-22 09:53:55 följande:
    Äkta har en stjärna på sidan av skaftet samt en gummi-"lapp" bak på sulan på hälen där det står All Stars. Dessa kostar runt 500 kronor och uppåt så hittar du några för 200 så är det kopior. Fråga annars i affären, de vet ju. Sportaffärer brukar sälja äkta, skopunkten och andra billiga kedjor gör det inte... Sen är ju frågan om det i övrigt är någon skillnad på skorna och vad man vill ha. Jag som haft många Converse genom livet vet ju att de inte är direkt hållbara trots priset...
    Kostar inte alla äkta converse runt 700 om man köper i butik? Har inte hittat billigare iaf.
  • Bebislängtan82

Jo jag har sett från 600 och uppåt men även från 4-500 kr på ebay (USA) och på deras bilder dom har där så finns märket på sidan.

Märket är inte viktigt men jag vill ha äkta och därav min fråga

Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82

Det är personer som säljer för företag om jag förstått dom rätt.

Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82

Har lagt in en bild på ett par converse, är dessa äkta eller fejk?

Inte just den färgen jag vill ha iofs

Är 2010 vårt år
  • MissLillan
    Bebislängtan82 skrev 2010-03-22 10:02:08 följande:
    Har lagt in en bild på ett par converse, är dessa äkta eller fejk? Inte just den färgen jag vill ha iofs
    De ser äkta ut... Men svårt att säga då man inte ser baksidan....
  • Bebislängtan82

Jag köpte e2 par äkta istället, dom kostade 700 kr/paret så det var inte så farligt.

Så skönt för mina onda fötter.

Är 2010 vårt år
  • längtan09

Som alla redan sagt, det är märket som gör dom äkta eller inte. Skillnaden är att äkta håller mycket längre. Köpte fejk från dinsko och dom höll i typ en månad, medan mina äkta hade jag väldigt länge. Dock är det ju inga skor som häller i ur och skur och att gå i jämnt för dom går ju sönder tillslut.

~ Mamma till världens gulligaste Charlie 0906~
Svar på tråden Äkta converse eller kopier