någon med insulinpump? va tycker ni om de?
Har haft diabetes ett år nu snart.. med sprutor, men funderar på att sätta dit en pump, men hur är det att ha de? är de ivägen och så?
För och nackdelar?
Har haft diabetes ett år nu snart.. med sprutor, men funderar på att sätta dit en pump, men hur är det att ha de? är de ivägen och så?
För och nackdelar?
Ingen=???
hej min son har en pump och de fungerar jättebra=) de finns så många olika gerjer som man kan ha pumpen i.
när man sover så kan den ligga brevid i sängen och är man på stranden så kopplar man bara ur den =)
de finns hur många olika slangar som helst med olika längder så de testar man ut själv vad som passar bäst.
Min dotter på snart 13 år har insulinpump och har haft det i ett par år nu.
Hon är nöjd och vill inte vara utan den.
På natten sätter hon fast pumpen i linningen på trosorna med displayen in mot kroppen så att den sitter fast. Hon tycker att det funkar bra och har då ingen risk för att trassla in sig i slangen.
När hon har bikini eller shorts gör hon likadant... iofs nu när jag tänker efter har hon alltid pumpen fastsatt i linningen oavsett om hon har byxor, kjol, shorts.. ja kort sagt alltid.
Dottern har en sån där grej som man kan sätta runt låret men hon gillar inte den... så den ligger mest och samlar damm. Men man får ju prova sig fram och hitta den lösning som passar en själv bäst.
Dom har alltid massa pumpar på sjukhuset, men har dom inte de så skickas dom efter i från USA och då tar de ca 1 vecka.
okej, jo men ja, vi får se, ska prata med min sköterska å se va hon tycker.. hade hellre velat ha de.. min mage blir så svullen av alla stick..
är de så att man kan äta som vilken människa som helst med pump?