• Lalalong

Hjälp med dopinbjudan...

Jag hade tänkt att jag skulle ladda ner ett kort från Picnik som jag brukar, och fixa till.
    Men alla kort kräver ju premium... (När ändrade de det?? Förr kunde man välja mycket mer). Så nu skulle jag behöva fixa och dona själv, men hur gör man? Är kass på sånt...

Har ni några tips?
    Andra sidor som man kan ladda ner bakgrunder från? Eller någon som vill visa exempel på fina inbjudningar som är gjorda i något ordbehandlingsprogram eller presentationsprogram (Har Mac, så här är det Pages och Keynote som gäller, men principen är ju den samma), så jag får lite inspiration...

Klara 060504, Alva 100117
  • Svar på tråden Hjälp med dopinbjudan...
  • Lalalong

ingen som kan hjälpa en vilsen själ?

• Pop84

Ladda ned ett snyggt typsnitt. Blir så mycket snyggare än standard

Jag kan inboxa hur vår ser ut om du vill (gjord på mac ofc)
  • Lalalong
    Pop84 skrev 2010-03-22 21:59:34 följande:
    Ladda ned ett snyggt typsnitt. Blir så mycket snyggare än standard Jag kan inboxa hur vår ser ut om du vill (gjord på mac ofc)
    jättegärna!
  • Pop84

Fattar inte hur man bifogar filer *känner mej dum* vet du hur man gör? annars så kan jag ju skicka den till en vanlig mejl men det borde väl gå här på fl?

• Lalalong

Hmm... jag vet inte faktiskt.
    Men jag inboxar dig min vanliga mail

• framsteg

Kan inte mac, men använde mycket photoshop och digiscrap saker när jag gjorde vår inbjudan.

Digiscrap = digital scrapbooking. Finns en hel del gratismateriel att hämta hem.

Sen gjorde jag dem i 15*15  format och framkallade dem hos fuji - då ingick det dessutom kuvert till varje kort! Vet minst en kompis som "snott" vår idé.

Kortfattat så var det ett foto på sonen med texten att de är inbjudna till dopet i X-kyrka kl 33:33 med dopfika i Y-lokal och osa till oss med både telefonnummer och mailadress.

Enkelt och bra!

• Lalalong
    framsteg skrev 2010-03-22 22:51:23 följande:
    Kan inte mac, men använde mycket photoshop och digiscrap saker när jag gjorde vår inbjudan. Digiscrap = digital scrapbooking. Finns en hel del gratismateriel att hämta hem. Sen gjorde jag dem i 15*15  format och framkallade dem hos fuji - då ingick det dessutom kuvert till varje kort! Vet minst en kompis som "snott" vår idé. Kortfattat så var det ett foto på sonen med texten att de är inbjudna till dopet i X-kyrka kl 33:33 med dopfika i Y-lokal och osa till oss med både telefonnummer och mailadress. Enkelt och bra!
    Tack för tips!
    Fast eftersom jag, som vanligt, är ute lite i sista sekund så hinner jag inte skicka efter några kort utan ska skriva ut hemma.
    Men det kan man ju göra ändå så klart.
    Är det bara att googla på digiscrap eller? Är det färdiga mallar då som det bara är att kopiera in foto i?
    Jag har verkligen inget öga för hur man sätter ihop sånt där...
  • framsteg

Det finns sådant också - quickpages (qp) en del är bra, en del är... ...mindre bra... som allt på nätet.

digiscrap och freebies är bra sökord för att hitta saker

Min favoritsida är nog: http://www.digiscrapdepot.com/freebies/

Här är ett par tips (man får gå till skaparens sida (ofta en blogg) och ladda hem dem) som kanske faller i smaken?
    http://www.digiscrapdepot.com/freebies/quickpage/tenderly-quick-page/1099050.aspx

http://www.digiscrapdepot.com/freebies/quickpage/love-me/1099151.aspx

http://www.digiscrapdepot.com/freebies/quickpage/love-is-blue-qp/1098895.aspx

Vet ju inte riktigt vad du är ute efter för stil eller färg... Gick mer på att det var en Alva enl din text längst ner

• Lalalong
    framsteg skrev 2010-03-22 23:09:16 följande:
    Det finns sådant också - quickpages (qp) en del är bra, en del är... ...mindre bra... som allt på nätet. digiscrap och freebies är bra sökord för att hitta saker Min favoritsida är nog: www.digiscrapdepot.com/freebies/ Här är ett par tips (man får gå till skaparens sida (ofta en blogg) och ladda hem dem) som kanske faller i smaken? www.digiscrapdepot.com/freebies/quickpage/ten... www.digiscrapdepot.com/freebies/quickpage/lov... www.digiscrapdepot.com/freebies/quickpage/lov... Vet ju inte riktigt vad du är ute efter för stil eller färg... Gick mer på att det var en Alva enl din text längst ner
    Tack så hemskt mycket!! Där blir kul att botanisera i morgon
  • framsteg

Bara höjer ett litet varnande finger... Har du väl börjat... ...så kan du aaaaldrig sluta!!!

Man lägger lätt ett par timmar på att bara titta och leta och tanka hem. My good! Jag vet inte hur mycket jag tankat hem... Sambon är galen, milt sagt Tar visst lite plats på hårddisken *hihi*

Lycka till med inbjudan!

(...och när du har mer tid till tackkort eller julkort så 15*15 format - det är kanon! Man får gå på beställa förstoring och sedan 1:1 format så får man det formatet man gjort.)

• Lalalong
    framsteg skrev 2010-03-23 23:36:08 följande:
    Fastnat i träsket idag?

Inte riktigt ännu
    Men jag har fått mycket inspiration Fick sen tips av en bekant att åka till en lågprisaffär i närheten som är rena himmelriket för scrapbooking och Jaaa, det var det verkligen!! Tom jag som inte kan sånt där tyckte det var fantastiskt.
    Så nu är jag lite sugen på att inte göra digitala kort i alla fall utan knåpa ihop något själv.
    I morgon måste jag bestämma mig, för nu måste det iväg snart!!!
Svar på tråden Hjälp med dopinbjudan...