• Baby M

lekar till möhippa!!!

Jag behöver förslag på lek/event att göra UTE under en möhippa. NÅgot typ av event, som gärna får kosta en liten slant, men inte massor. ALlra bäst är ju om det är gratis så klart!
    Alltså något man kan arrangera själv!

Vi bor i GÖteborg. Aktiviteten får gärna infatta möjlighet att vistas runt avenyn, nordstan etc..

Bomadera mig nu. Tack på förhand!

• Svar på tråden lekar till möhippa!!!
  • Juppepuppe

Är det under sommaren? Annars kan det bli lite kallt. Men vi ordnade en massa uppdrag till vår kompis. Hon fick en engångskamera och en lapp lite då och då. Sen hade hon fem minuter på sig att fotografera det som stod på lappen. Hon hade full möjlighet att arrangera sina bilder om hon ville.
    Ex på ämnen: Jag och "blivande maken" om fem år, Första gången vi sågs, Mitt bästa minne med "blivande maken" etc.
    Det blev jätteroliga bilder som vi satte in i ett album. Hon skull eockså skriva en motivering till varje bild.

Sen gick vi till en park och drack lite champagne. Där fick hon en målarduk och färg och så skulle hon måla ett porträtt av sin blivande. Detta fick han i present på bröllopsdagen.

• emelillen

Spela twister! På öppen gata/torg!
    Detta gjorde vi på min svägerskas möhippa på stortorget i Malmö och det blev en stor succée!
    Hon fick utmana förbipasserande i twister... Mycket roligt! :)

• olandstoken

Är hon intresserad av något speciellt? Vi har en kompis som fick ha dresyr uppvisning på en käpphäst på torget och en annan som fick ha agillity (eller hur det stavas) med en mjukishund

Sen man man ju alltid sälja saker. En kompis fick sälja kort från en nakenkortlek, kondomer. Men allt beror ju på hur de är som personer.

det där med twister låter jätte roligt!

Något som slog mig precis är att man kan köpa en trollerilåda och så ska hon trolla för folk på gatan.

• olandstoken

Har också varit med om att de ska måla av sin make/maka och sen har killarna gjort samma sak och så har de fått det i bröllopspresent

• Baby M
    emelillen skrev 2010-03-22 13:06:44 följande:
    Spela twister! På öppen gata/torg! Detta gjorde vi på min svägerskas möhippa på stortorget i Malmö och det blev en stor succée! Hon fick utmana förbipasserande i twister... Mycket roligt! :)
    Det där lät ju hur kul som helst!!!!
    Juppepuppe skrev 2010-03-22 13:06:41 följande:
    Är det under sommaren? Annars kan det bli lite kallt. Men vi ordnade en massa uppdrag till vår kompis. Hon fick en engångskamera och en lapp lite då och då. Sen hade hon fem minuter på sig att fotografera det som stod på lappen. Hon hade full möjlighet att arrangera sina bilder om hon ville. Ex på ämnen: Jag och "blivande maken" om fem år, Första gången vi sågs, Mitt bästa minne med "blivande maken" etc. Det blev jätteroliga bilder som vi satte in i ett album. Hon skull eockså skriva en motivering till varje bild. Sen gick vi till en park och drack lite champagne. Där fick hon en målarduk och färg och så skulle hon måla ett porträtt av sin blivande. Detta fick han i present på bröllopsdagen.
    Det är om 1 månad ungefär, men tror nog det skulle funka. Man behöver ju inte ha illustrationer som kräver avklädning Superbra idé!
    ** Prinsessan 090328 **
Svar på tråden lekar till möhippa!!!