Jag vågar inte söka hjälp...
Usch, jag hatar det här....
Jag har Soc. Fobi och jag kan bara säga en sak - jag skulle inte ens önska min värsta fiende samma sak. Det är så plågsamt att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Jag har sökt hjälp och träffat en psykolog vid ett tillfälle, men då tog jag med mig en person eftersom jag inte klarade att gå ensam. Nu måste jag dock gå ensam nästa gång och även framöver och jag är så nervös att jag blir illamående och gråter för jag inte vågar.... önskar att jag kunde ha med mig samma person typ 3-4 gånger till så att jag kände mig bekväm med psykologen. Hatar det här i början när man inte känner varandra!
Nu funderar jag på att ta tabletter mot min fobi istället, men jag vet inte.. känns lite läbbigt med såna också pga alla biverkningar. Men samtidigt - vad ska jag göra? Jag vågar ju inte söka hjälp jag är ängslig för att prata med henne och ängslig för vad som kommer sen... vill inte bli inknuffad i situationer jag inte klarar.
Ibland känner jag bara att jag vill stoppa huvudet i sanden och undvika allt vad "Socialt" innebär. Jag vill skaffa barn, jobba med barn och skita i allt annat....
Vet inte vad jag vill med det här inlägget egentligen. Allt känns bara bajs :'( en liten del av mig vill ha hjälp, men mitt problem är ju just det att jag inte klarar kontakter med främmande människor och det är ju precis det jag blir tvungen att göra om jag söker hjälp. Usch usch usch....
Jag säger bara en sak till er som är föräldrar! Upptäcker ni att ert barn (äldre barn antagligen) är onormalt blyg, och att det liksom inte ger med sig utan bara blir värre och påverkar han/henne i fler situationer - Sök hjälp direkt!
För mig började det så smått när jag var runt 10, 11 - 12 kanske? Men jag lät det bara vara och nu har jag sjunkit så lågt så jag knappt klarar att ta mig ur det.