• babylover

Fet i pannan som margarin!

Är i åttonde veckan och har jag haft fet hy innan graviditeten är det en baggis mot nu. Ett par timmar efter jag tvättat mig är jag som ett margarinpaket i ansiktet!Samt att jag får en massa finnar på bla hakan. Inte tonårsfinnar precis-jag fyller snart 37! Har snott dotterns ansiktsvatten och tvättsalvor för fet,finnig hy och nu sist Basiron 10%. Någon som har bra tips!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Fet i pannan som margarin!
  • babylover

Är jag den enda som lider av fet hy?

• sunsandra

Gå till nån affär som säljer hudprodukter och fråga efter aniktsmasker som hjälper mot fet hy. det hjälpte för mig!=)

• Tualie

Nejdå.. här har du en till.. har ständigt servetter på mig och trycker mot ansiktet. Värst är det om jag haft puder på mig. Då blir jag som flottig direkt. Har tyvärr inget gott råd men använder du smink så finns det underlagskräm och puder som ska hålla huden matt. .. säger de iaf.

• UBJ

Prova Nivea Visage Shine Controlling-produkter. Det finns tvättkräm, ansiktsvatten och dagkräm. Jag var fet i hyn kring v.6-9 och använde dessa. Det blev mycket bättre, glansigheten gav med sig, men till slut blev jag FÖR torr och återgick till det jag brukar ha (Shiseido). Nu är jag som jag brukar i hyn igen, glansigheten var nog en övergångsperiod för mig bara.

Kanske kan detta vara produkter för dig? De är inte så dyra så det kan vara värt att testa!!

• Fam

Mitt tips är Dermalogica, en serie som är svindyr och som kan vara svår att få tag på. Men väl värd besväret - jag hade samma besvär som du, och har blivit mycket bättre utan att få uttorkad hy. Serien är helt oparfymerad. Men som sagt, man får tömma spargrisen rejält.

• Tinkolina

Periodvis får jag väldigt fet hy. För någon månad sedan så köpte jag Nivea Visage Young - Control it gel cream, jag är jättenöjd. Huden har blivit mycket bättre och den är så skön att ha på. Sedan var den hyffsat billig med.

När det gäller smink så använder jag enbart en underlagscreme från cliniqe för fet hy. Liten och dyr med definitivt värt pengarna. Något puder behövs inte eller för det täcker och ser toppen ut!

• Jenny25

Oj vad jag känner igen mig. Brukade inte besväras av finnar innan graviditeten men nu är hakan alltid rödprickig och pannan är fet och full med små kvisslor. Jag har ännu inte provat något medel för att motverka detta, trodde att det skulle gå över men icke... Får nog testa något av tipsen som du fått. Lycka till

Svar på tråden Fet i pannan som margarin!