• Vårsolen

Behöver hjälp med recept på efterrätt till någon som äter lchf

ja som rubriken lyder så behöver jag lite olika tips på efterrätt till någon som äter enligt lchf, någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Behöver hjälp med recept på efterrätt till någon som äter lchf
  • Bedelia

Gå in på bloggen 56kilo.se, där finns ett recept på en Semifreddo som är helt underbar! Den gjorde vi massor av i somras och alla älskade den!

• Vårsolen

ja men tack, det ser ju jättebra ut

jag tar gärna lite tips på vad man kan bjuda på vid kalas, alltså när vi andra äter bullar och tårta vore det roligt med något liknande till den som äter enligt lchf, någon som har några bra recept?

• Bedelia
    Vårsolen skrev 2010-03-22 14:14:25 följande:
    ja men tack, det ser ju jättebra ut jag tar gärna lite tips på vad man kan bjuda på vid kalas, alltså när vi andra äter bullar och tårta vore det roligt med något liknande till den som äter enligt lchf, någon som har några bra recept?
    Finns en hel del mörka chokladkakor åt kladdekakshållet man kan göra, bara att använda sockerersättning om sockerkrävs, grädde till det funkar ju till en lchf-are.
    Chokladmousse fungerar fint också.
  • Vårsolen

ulligulli, den där kladdkakan såg inte alls dum ut, vet du om den går att frysa in?

• ulligulli
    Vårsolen skrev 2010-03-22 15:14:14 följande:
    ulligulli, den där kladdkakan såg inte alls dum ut, vet du om den går att frysa in?
    Den borde gå att frysa utan problem
Svar på tråden Behöver hjälp med recept på efterrätt till någon som äter lchf