• ballerina78

Pumpa med Philips Avent

Hur går det för er att pumpa med den manuella bröstpumpen Philips Avent isis? För mig tar det så lång tid. Det kan ta en halvtimme att få ut typ 80 ml. Jag upplever att det är svårt att få till vacuumet trots att jag gör som det står i instruktionsboken. Ofta åker det upp mjölk i massagekudden. Min dotter på två månader går upp bra i vikt så jag tror inte problemet är att jag har för lite mjölk. Kan man ha för stora bröstvårtor? Tips på hur jag ska göra mottages gärna!

• Svar på tråden Pumpa med Philips Avent
  • Maria1985

Jag har också en sån pump. Och hade samma problem som du har. Blev helt galen tillslut,då jag hade setat i 30-40 min och fått ut ca 80-100 ml. Så jag mvc hyrde en pump åt mig från BB. (pga att William gick ner lite i vikt)

Så jag här som sagt inte nöjd med den pumpen.!

Lycka till! {#lang_emotions_laughing}

• ballerina78

eftersom vi inte har några problem med vikten så får vi väl inte hyra pump, men jag skulle så innerligt vilja komma hemifrån någon gång! tänk att få träna.....

• QueenLoo

hej!

Gick och köpte mig en Philips Avent Isis pump förra veckan, ville så gärna gå och träna. Prövade den så fort jag kom hem, fick ut tre droppar!!!

Prövade igen på natten då jag visste att jag hade mycket mjölk. Pumpade samtidigt som jag lade sonen på en kudde och han tuttade andra bröstet! Jippie fick ut 90 ml på tio minuter!

Tråkigt nog då jag var borta dagen efter på ett spinningpass så ville sonen inte ta flaskan med mjölken. Han gallskrek! Så nu måste jag öva flakmatning med honom, suck!

Mitt råd till dej; pröva på den tid då du har lite mer i bröstet. Ta bort kuddarna, de var ju bara söliga. Amma ditt barn på andra tutten samtidigt, då är utdrivningen som störst!

Lycka till!

• karet

Jag är supernöjd med avent isis.
    Första veckorna lånade jag en elektrisk från sjukhuset men jag tyckte den tog mycket längre tid att pumpa med än den manuella aventen.
    (Här hos oss får man låna den elektriska utan att ha särskild anledning).

Det kanske är så att pumpning inte funkar för dig? För alla kan inte pumpa konstigt nog, vet inte varför det är så.

Jag behövde bara få upp ett tryck med aventen, sen hålla in handtaget och det sprutade hur mkt som helst. Sen några tryck igen och hålla in osv osv. Fick ibland upp lite mjölk in under själva "mjuk-tratten" men det var inget som störde direkt.

• Rocky 79

Jag hade också lite svårt att få ut några större mängder när jag pumpade i början. Tror faktiskt att det berodde på stress och att jag nog inte hade så mkt mjölk över. Min dotter åt typ varannan timme så det räckte inte riktigt till att pumpa också. När jag ammade lite mer sällan så kom det betydligt mera.

• ballerina78

Tack för era svar. Jag pumpade i morse innan dottern hade vaknat när jag hade som mest mjölk på lager, det gick bättre. får nog börja med det, men att dottern skulle äta samtidigt tycker jag verkar svårt att få till, men jag kan absolut prova.

• ballerina78
    QueenLoo skrev 2010-03-22 21:18:41 följande:
    hej!Gick och köpte mig en Philips Avent Isis pump förra veckan, ville så gärna gå och träna. Prövade den så fort jag kom hem, fick ut tre droppar!!!Prövade igen på natten då jag visste att jag hade mycket mjölk. Pumpade samtidigt som jag lade sonen på en kudde och han tuttade andra bröstet! Jippie fick ut 90 ml på tio minuter! Tråkigt nog då jag var borta dagen efter på ett spinningpass så ville sonen inte ta flaskan med mjölken. Han gallskrek! Så nu måste jag öva flakmatning med honom, suck!Mitt råd till dej; pröva på den tid då du har lite mer i bröstet. Ta bort kuddarna, de var ju bara söliga. Amma ditt barn på andra tutten samtidigt, då är utdrivningen som störst!Lycka till!
    Det där med att pumpa samtidigt som bebisen äter var ju hur bra som helst! nu har jag provat och det gick ju suveränt bra. ska nog också ta och pumpa på morgonen i stället för em som jag gjort förut. tänk vad lätt det kan gå när man får lite tips. tack igen!
Svar på tråden Pumpa med Philips Avent