• esther

Ni som kör time-out el liknande, fråga!

Ni som kör med någon slags time-out, fypall, gå till sitt rum i x minuter osv, vad brukar vara de vanligaste anledningarna att ni tillämpar metoden? Det är inte tänkt som en tråd att diskutera för- och nackdelar med metoden som sådan! Inga pekpinnar!

• Svar på tråden Ni som kör time-out el liknande, fråga!
  • Teskedsmamman

Jag kör aldrig barnen till rummet, där ska de inte straffas, det är deras fristad.

Däremo har vi en trappa, man kan lika gärna ta en matta eller nåt liknande.

Vi använder time-out väldigt sällan idag.

T ex kan vi använda det när de sitter och sparkar varandra vid matbordet och 2 tillsägningar + 1 tillsägning med varning inte hjälper. Då får de sätta sig i trappan.

Just nu är det min supertjuriga 2½-åring som kan sitta där 1-2 ggr i veckan, mest för att jag ska hinna lugna ner mitt superhetsiga humör och att han ska förstå allvaret i det jag säger till honom.

Kanske använder vi de såpass sällan för att vi inte måste genomföra minsta lilla detalj, utan det är mer de stora sakerna som i socialt accepterat beteende osv. Om de stökar ner får de städa, men om de slår varandra så är vi hårdare....

3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
  • esther

teskedsgumman; Tack för ditt inlägg! Det låter iofs som det kanske är du som ska ta en time-out på ett lugnt ställe istället med 2,5-åringen! Typ en skön time-out fåtölj där du kräver att få sitta i fred. (det kanske låter tyket, men det är inte menat så utan jag bara fick idén när jag läste ditt inlägg!)

• Trolovade
    esther skrev 2010-03-23 08:31:02 följande:
    teskedsgumman; Tack för ditt inlägg! Det låter iofs som det kanske är du som ska ta en time-out på ett lugnt ställe istället med 2,5-åringen! Typ en skön time-out fåtölj där du kräver att få sitta i fred. (det kanske låter tyket, men det är inte menat så utan jag bara fick idén när jag läste ditt inlägg!)
    Inga pekpinnar va? :-O
  • esther
    Trolovade skrev 2010-03-23 08:37:33 följande:
    Inga pekpinnar va? :-O
    Men jag skrev ju tydligt att jag inte menade att vara tyken, utan att det bara lät som ett bra förslag!!
Svar på tråden Ni som kör time-out el liknande, fråga!