• kar0liiinan

Vart skickar jag moderskapsintyget?

Vart ska jag skicka moderskaps intyget? Jag läser på försäkringskassans hemsida "Intyget kan du skicka in till Försäkringskassans inläsningscentral, 839 88 Östersund" Men ska jag inte skicka det till försäkringskassan i den staden jag bor i?:S

Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Vart skickar jag moderskapsintyget?
  • Maja09

nej du skall skicka det till den adressen som står på deras sida, som du har skrivit här!

• kar0liiinan

ok tack så mycket då ska jag gå och lägga det på posten direkt känns ju som det kommer ta en evighet innan det kommer fram till rätt ställe när man ska skicka det till östersund först:P

• kar0liiinan

Ska man inte ens skriva någon gata? utan bara
    försökringskassans inläsningscentral
    839 88 Östersund
    ??

• Dramatic Chipmunk

Du kan också gå och lämna intyget på Försäkringskassans lokala kontor om du inte vill slösa på frimärke

Whatever works for you man
  • Michiyo

inlädningscentralen e mitt ut i skogen så tror inte dom har en gata faktiskt^^ men skicka på den adressen du så kommer det rätt :)

• 85Susanne85

Du ska ju inte skicka moderskapsintyget till din kommun, du ska göra precis som det står på Försäkringskassans hemsida .....

Skicka moderskapsintyget till adress som står nedan:

Försäkringskassans-
    inläsningscentral.
    839 88 Östersund.

Sen kommer Försäkringskassan skicka hem ett brev till dig som du ska skriva på, det gäller ju den summan du får varje månad..
    Alltså hur mycket du får i lön, sen kommer dom att räkna ut hur mycket du kommer att få i föräldrar penning...

Jag har själv skickat in moderskapsintyget men jag ahr inte fått brevet hemskickat, det kanske kan ta ett tag, men det kommer hem...

• kar0liiinan

Ja jag skickade in det till den adressen, den gatlösa adressen så väntar nu på att få något tillbaka! tack för alla svar.

• emaa

Grejen är ju att det inte "lotsas vidare" nånstans utan helt enkelt läses in via en scanner så kan alla f-kassor se det i sina datorer!

Svar på tråden Vart skickar jag moderskapsintyget?