• AAnna72

Någon som rest i Filippinerna med barn?

Vi håller på att planera en 4-veckors resa i januari 2011 och funderar på Filippinerna och närmare bestämt Palawan. Någon som varit där? Med barn?

• Svar på tråden Någon som rest i Filippinerna med barn?
  • sunin

Vi var där 2002 när vi hämtade vår son, adopterad från ett barnhem på Palawan. Vi flög från Manila till Porto Princesa City och sedan tillbaks igen. Vi var på några utflykter på Palawan - island hopping till närliggande små öar. Helt underbart vackert! Sedan var vi på ett ställe där de födde upp krokodiler. Vägarna på Palawan var väldigt dåliga så det kanske inte är så bekvämt att åka buss eller jeepney där. Allt var väldigt billigt där då i alla fall och det fanns så gott som inga turister. Den vecka vi var där såg vi en(!!) vit person, förutom på barnhemmet. Men nu var vi aldrig vid El Nido eller de underjordiska grottorna som kanske lockar flest turister. Vi planerar en återresa till Palawan om 2-3 år så jag tar också gärna emot tips om Filippinerna med barn.

• ulligulli

Vi har prelbokat en biljetter till Thailand i slutet i lite av oktober, men nu börjar vi bli lite sugna att åka till Boracay istället{#lang_emotions_smile}

Har kollat runt lite på nätet men hittar inte så mycket...
    Vi har 2 pojkar 3 & 5 och är ganska resvana utan barn, men med barn har vi bara varit på charter till Brasilien coh rest runt i Thailand 2 ggr.

Skulle också jättegärna ta emot tips!

• Sirling

Vi är också sugna att åka till Palawan en månad i oktober. Är det fler som har tips? Vi har tänkt hyra hus och åker med vår son som då är 10 månader gammal.

• Sirling

Nu är flyg bokat med några dagar i Hong kong på hemvägen, för under 13000:- för oss tre till Palawan -ska bli superkul!

• Sirling

Med risk för att låta som en övernojig förälder undrar jag om det finns blöjor och färdiggröt att få tag på i Mui ne i Vietnam eller på Palawan som är bra? Alla länder använder ju inte blöjor till sina barn...Vi får skeppa lite blöjor med FedEx annars...

• NoNoo

Hej
    Färdiggröt kan du alldeles säkert inte få tag på där. Blöjor av olika kvalisorter brukar säljas lösa eller i 4-pack :)
    Eftersom jag hade med mina tvillingar så köpte jag på mig flera storpack i Manila innan jag åkte ut till öarna.

Norah 031126 & Noomi 031126
  • sunin

Blöjor fanns i alla fall i Porto Princesa citys varuhus. Pampers.

• Sirling

Tack! Problemet är att vi kommer flyga direkt till El Nido från Vietnam och bli utskjutsade till Miniloc med en gång, men vi får ta båt in till El Nido för lite bebisshopping helt enkelt.

• buffas

Åh kan ni som varit där uppdatera,vi vill åka dit nästa år o vill höra era erfarenheterGlad

• Sirling

Det var kanon! Vi reste till Vietnam & Palawan i Filippinerna en månad i höstas & det var underbart! De var extremt barnlösa & gulliga & det gick superbra att resa med vår 9-månaders.

Svar på tråden Någon som rest i Filippinerna med barn?