• Juno

Rimlig kostnad för 50-årspresent?

En arbetskamrat fyller 50 och har bjudit några av oss (ca 10 pers) som jobbar närmast henne på fest (mat & vin med fest/dans). Vi ska samla till present men är oense om hur mycket som är rimligt till en 50-årspresent.

Vad skulle du tycka var okej att lägga på present till en nära jobbakompis?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-23 10:58
    Frågan var vad tycker DU är rimligt att lägga på present, dvs per person.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rimlig kostnad för 50-årspresent?
  • CuteLilleMyGirl

Menar du den samlade summan av alla som ska dit (10 pers) eller menar du vad var och en ska lägga på presenten?

• AnnaKlara

Om man är bjuden på middag med vin och allt kan jag väl absolut tänka mig ett par hundra.

Skulle det däremot handla om att bara uppvakta på arbetsplatsen är jag snålare.

• Indiansommar

Jag tycker att en 100 lapp eller två per person är rimligt om man blir bjuden på fest och det är en nära arbetskompis. Annars 20-50 kr/pers.

• CuteLilleMyGirl

Är det pr person tycker jag 100 kr kan vara rimligt för en nära arbetskamrat om man är bjuden på mat osv. Och är det den samlade summan av 10 pers blir då svaret ca 1000 kr.

• snillis

50:- per person tycker jag är rimligt när det bara skall överlämnas på jobbet men är man dessutom inbjuden på fest är det rimligt att lägga mer, kanske 100: - per person. Så 1000: - för 10 personer.

Visste inte hur jag skulle rösta för jag visste inte om röstningen gällde en eller tio personer.

• Arentorpbebis

Jag röstade på 100kr /per person!

Svar på tråden Rimlig kostnad för 50-årspresent?