För mycket socker är ju aldrig bra:
"Så påverkas du av socker
En alltför sockerrik kost minskar känsligheten för socker i blodet, cellens förmåga att reagera på hormonet insulin är då nedsatt och förmågan att ta upp socker ur blodet försämras.En nedsatt sockerkänslighet ökar risken för diabetes och övervikt. När känsligheten minskar ökar kroppens egen insulinproduktion.En förhöjd insulinproduktion, samtidigt som blodsockret är högt, gör att muskelcellerna inte tar upp socker så bra. Fettförbränningen avtar och i stället lagras den extra energin in i fettcellerna och du ökar i vikt - cirkeln är sluten. Dessutom ökar mängden blodfetter i blodet."
Sen får man väl själv fundera på vad som är "för mycket" socker. Du kanske inte bör äta ett kilo godis om dagen. Men det låter det ju inte som om du har tänkt det heller...?
Själv är jag annars ganska glad i godis, glass och andra sötsaker. Och det unnar jag mig då och då, även som gravid, men ser till det inte blir för mycket och att övrig kost är allsidig och sund.
Men jag tränar ganska mycket och är smal och aldrig sjuk samt har bra tänder, och så länge det är så, så kommer jag att äta mitt godis när andan faller på.

Sunt förnuft är vad jag rekommenderar.