• pumpkinhead

Besafe izi kid x2 eller x3?

vad är skillnaden? har läst något om att de finns magneter för bältet och att man kan reglera huvudstödet med en hand. Men ä de verkligen värt nästan 1000 kr extra? måste väl finnas någon mer anledning till att den är dyrare.

är ni nöjda med era besafe i övrigt?

• Svar på tråden Besafe izi kid x2 eller x3?
  • Shea 1

Hmm, kallades inte x3 tillbaka för några månader sedan? Eller har de redan rättat till felet på dem?
    Vi har en x2 och är supernöjda! Det enda neg. jag har hört är att stora barn snabbt växer ur den, men våran kille är rätt liten.

• Kodia

Jag känner inte till Besafe, men kollade snabbt på besafe.se, och det verkar som om x3 är en bakåtvänd stol, och x2 är en bältesstol för stora barn (från ca 5 år)

• pumpkinhead

vad jag fattade för kallades inte alla omgångar tillbaka. det var bara ett visst antal som var fel på. men ja vet inte helt hundra. känns som om de lutar mot en x2 ändå för de verkar inte vara någon större skillnad säkerhetsmässigt vad jag kan hitta. mest funktionsändringar. eller? haha

• Vårsolen

besafe izikid x2 är föregångaren till x3:an och alltså en bakåtvänd stol, köpte själv en förra månaden så det är jag helt säker på.

besafe izi up x2 är däremot den framåtvända bältestolen

Kodia skrev 2010-03-22 20:15:00 följande:
    Jag känner inte till Besafe, men kollade snabbt på besafe.se, och det verkar som om x3 är en bakåtvänd stol, och x2 är en bältesstol för stora barn (från ca 5 år)
  • Vårsolen

ts jag tror inte att det spelar så stor roll vilken av stolarna du väljer, vi valde x2 då vi ändå inte tror oss vara i behov av x3ans nya finesser.

• Kodia
    Vårsolen skrev 2010-03-22 20:35:08 följande:
    besafe izikid x2 är föregångaren till x3:an och alltså en bakåtvänd stol, köpte själv en förra månaden så det är jag helt säker på.besafe izi up x2 är däremot den framåtvända bältestolen
    OK! Jag kollade ju bara hemsidan, så jag såg inte äldre modeller!
  • MrsL

Hej vi stod i samma val i helgen när vi köpte en ny stol till sonen.
    Men vi valde att ta izi kid X3an då den nya modellen kändes bättre med huvudstödet som går att höja en bit så han kan ha den lite längre. Men det är nog en smaksak, sonen är då nöjd med den än så länge!
    Sen blev den ju lite billigare med den 10%rabatten de har på mekonomen...

Svar på tråden Besafe izi kid x2 eller x3?