• SofieKarolina1982

Tredagarsfeber?

Ni som har barn som haft 3dagarsfebern, hur har det varit? Misstänker att våran son på 10 månader har haft/har det. Det är 4 dagen idag han har feber, men var feberfri på hela dagen, men nu på kvällen steg den till 38,4 igen. Men fre-sön har han haft upp mot 40 grader till och från, hosta o snorig. Ganska pigg ändå och ätit skapligt. Var till hälsocentralen idag o dom lyssnade på lungor o så, så det var ingen fara. Dom sa att det var normalt att ha feber 3-4 dagar. Han har ätit bättre idag o varit piggare, så äöven om febern kom tillbaka om än lite nu på kvällen, så verkar han vara på bättringsvägen ivf. Hur har det varit för ditt barn?

• Svar på tråden Tredagarsfeber?
  • LHUF

vår dotter fick helt plötsligt 39,6 utan förkylning eller något annat, sedan höll det i sig i 3-4 dagar och sedan kom det massa prickar på hela kroppen som försvann efter några timmar...

Tilde 080319
  • Miss Maya

Dottern hade väldigt hög feber i två dagar och så mattades den av i två dagar och så poff hade hon massa prickar över hela kroppen som blev starkare under dagen. De höll i sig i två dagar ungefär.

Systersonen hade VÄLDIGT hög feber i tre dagar, uppemot 41 grader. Så på dag fyra när vi vaknade så hade han absolut ingen feber och var alldeles rödprickig över hela magen.

• SofieKarolina1982

Får se om det kommer några prickar nu då. Kommer dom alltid efter 3dagarsfebern?

• Maria222

Min son hade det när han var 10 månader, hade inga andra symtom förutom lite trött av febern. 40 grader i 4 dagar, sedan kom prickarna.
    Om din son är snorig och hostar tror jag mer på en vannlig förkylning i ert fall faktiskt.

Mamma till Kevin född 0706. BF med lillebror Lukas 2010-08-14
  • SofieKarolina1982

Fast hosta står det att man kan ha när man har 3dagarsfeber.

• Maria222
    SofieKarolina1982 skrev 2010-03-22 20:56:12 följande:
    Fast hosta står det att man kan ha när man har 3dagarsfeber.
    Jo visserligen.. men hostan tillsammans med snoret tycker jag tyder på en förkylning. Uppdatera gärna om det kommer några prickar :)
    Mamma till Kevin född 0706. BF med lillebror Lukas 2010-08-14
  • Lantani

Kan man ha tredagarsfebern mer än 1 gång?

Sonen hade vid 10 ånader något vi verkligen trodde var tredagarsfebern, feber i 2 dygn (inga andra symtom) och dagen efter febern försvunnit var han rödprickig.
    Nu, vid 16 månaders ålder hade han feber torsdag-lördagmorse i lördagseftermiddag fick han lite prickar, igår var han verkligen knottrig och idag har han varit mer förflammig, precis som att prickarna smält ihop.-

• Rocky 79

Min dotter hade 3-dagarsfeber förra veckan. Hon hade hög (41 grader som mest), och när feber gick ner efter 3 dagar fick hon lite prickar på magen och i ansiktet. När hon hade så hög feber var hon såklart väldigt gnällig och åt inte som hon brukar.

• SofieKarolina1982

Ja, vi får se om prickarna kommer imorrn då. Jag är bara så glad att febern äntligen verkar släppa.

Svar på tråden Tredagarsfeber?