• Husmusen8

Nästäppa, hur härda ut?

Har efter en förkylning inte blivit av med min nästäppa. Gissar att det beror på graviditeten.
    Har fått rinexin av läkaren men det hjälper inte och nässpray ska man ju inte använda mer än 10 dagar.

Fler med nästäppa, hur gör ni för att härda ut?

• Svar på tråden Nästäppa, hur härda ut?
  • ettplustack

Om det känns som "bihåleinflammation" kan du ta sinova som finns på apoteket, tror man får använda det som gravid, då släpper det på det sättet, annars har ajg som inte är gravid ätit rosenrot för att bli pigg, esberitox för att korta förkylningen, sinova för att få det täppta att släppa samt använt nässpray för barn för att jag har känslig näsa ;) Något kanske du kan testa ;)

• SunnyBunny

Använder nässpray längre än 10 dagar! Jag får verkligen panik om jag är täppt i näsan:/

• Zezana

Jag fick rådet av mina läkare att köpa en nässpray på apoteket när jag var gravid, men jag kommer juh fasen inte ihåg vad den hette.. Den är till för allergi men fungerade sååååå bra mot grav.täppan.. och det bästa av allt, man fick använda den mer än 10 dagar

Ska kolla om jag hittar den på apoteket.se så återkommer jag..

• bluebird

Jag brukar ställa mig i duschen eller lägga mig i badet, fukten brukar nämligen hjälpa. Att hänga våta dukar och lägga över elementen när du sover är också bra, av samma anledning. Sen ska du försöka ligga med huvudet högt när du ska sova och vara ute mycket i friska luften.

• Husmusen8

Tack alla för era tips, en hel del värt att prova!

Zezana: perfekt, får bli apoteket imorgon då =)

• lia76

En bunke med hetvatten och några droppar vademecum löser upp allt.

Hur man ska härda ut... Ja man är ju gravid... hör till graviditeten eftersom slemhinnorna kan svälla, och då hjälper inte så många läkemedel.
    Man härdar ut genom att tänka på att man är gravid och att man får gå igenom eld och vatten för sitt barn
    (=
  • Joggi

Jag använder nässpray i mer än 10 dgr annars får jag PANIK! Vaknar varje natt av att jag inte kan andas och jag får ta minst 5 sprut mentolnässpray och snyta mig, efter 10 min ca har jag fått "loss" det.. Har fö jättemkt blod och blodklumpar i näsan, nån mer som har det?

• Tuvalisan81

Jajamen känner igen mej, väntar nr 3 och har världens nästäppa, blöder näsblod och annat myspys... använder nässpray till natten men försöker varva med renessans mentolspray som ska återfukta lite ist för att torka ut... Men den fungerar sådär på mej... behöver starka grejor till natten så man får sova litegrann iaf. Men nedräkning pågår, ca 3 veckor kvar till bf.

Svar på tråden Nästäppa, hur härda ut?