• Indiansommar

Bo i Ljungskile

Vi funderar på att sälja huset och flytta, nu går tanken till Stenungsund eller Ljungskile. Stenungsund har vi rätt så bra koll på, men inte Ljungskile. Vi vill hyra lägenhet till att börja med för att när barnen flyttat om några år köpa något som passar mig och min man bra. Vi har registrerat oss hos Uddevallahem, men finns det fler hyresvärdar i Ljungskile? Tips på vilka områden som är bra att bo i?

• Svar på tråden Bo i Ljungskile
  • Superbia

Jag är uppvuxen i Ljungskile och har bott mina 20 första år där, så jag tycker allt att ni gör ett väldigt bra val om ni flyttar dit {#lang_emotions_smile} Det beror ju på vad ni är ute efter, Stenungsund är ju en stad, medan Ljungskile.. ja, man tar ju oftast inte en shoppingrunda nere i byn om man säger så {#lang_emotions_dreamer} 

Vad är ni ute efter för område att bo i? Det finns några lägenhetsområden mitt i centrum och sen finns det några lite utspridda här och var, det beror helt på vart ni vill bo och vilken ekonomi ni har. Lyckorna är väl ett dyrare och "finare" område, men jag skulle inte vilja bo där. Tycker att bussarna dit ut går så dåligt och det känns för långt att gå från centrum. Jag har aldrig bott i lägenhet där visserligen, så vilka hyresvärdar det finns har jag ingen koll på riktigt. Men jag vet att det finns olika områden som sagt. Skulle jag flyttat till lägenhet i Ljungskile, så hade jag föredragit centrum faktiskt.

Morten & Vidar 091029
  • Indiansommar

Tack för ditt svar!!
    Vi är öppna för alla förslag! Det är min man och jag och våra två barn som nu är 17 & 19 år. Det är ju bra om buss/tåg förbindelserna till Uddevalla funkar bra eftersom dom går i skolan där. Du får gärna inboxa mig alla hyresvärdar du känner till och vilka områden! Vi vill gärna ha om det går egen ingång och gärna havsutsikt!!

• Superbia
    Indiansommar skrev 2010-03-24 12:19:58 följande:
    Tack för ditt svar!!Vi är öppna för alla förslag! Det är min man och jag och våra två barn som nu är 17 & 19 år. Det är ju bra om buss/tåg förbindelserna till Uddevalla funkar bra eftersom dom går i skolan där. Du får gärna inboxa mig alla hyresvärdar du känner till och vilka områden! Vi vill gärna ha om det går egen ingång och gärna havsutsikt!!
    Bussar och tåg går jättebra till Uddevalla - och Göteborg också för den delen Jag gick hela högstadiet och gymnasiet i Uddevalla när jag bodde i Ljungskile, tar ca 20 min med buss om dom inte har ändrat något.

Ljungskilehem äger väl de flesta lägenhetsområdena, sen är det privatägda ställen och jag har inte riktigt koll på vem som äger vad. Egen ingång.. Krokusvägen tänker jag på då, men då får du nog ingen havsutsikt.. om det inte kikar fram någon mellan träden Havsutsikt och egen ingång, det skulle kanske kunna vara Coronavägen på Lyckorna.

Du kanske har sett den här redan: http://www.uddevalla.se/uddevalla/serviceochtjanster/bobygg/lagenheterochrum/
    hyresvardar.4.199939fbee8293cb7fff8284.html
    Morten & Vidar 091029
  • Superbia

Oj.. vad konstig länken blev, men du får klippa och klistra lite

Morten & Vidar 091029
  • Superbia

Bara en fråga.. Varför just Ljungskile? Har du någon koppling till stället eller varför väljer man att flytta dit?

Morten & Vidar 091029
  • Indiansommar

Ingen koppling dit, vi bor i Svanesund idag och jag tycker det är vackert där! Bra pendlingsavstånd. Vi står mellan det och Stenungsund i vårat val.. Jag vill se havet där jag bor.

• vaxdockan

En barndomsvän bodde i Lyckorna som liten. Väldigt fint var det vill jag minnas och jättenära vattnet.

Svar på tråden Bo i Ljungskile