• Stinis Olsson

Bebisen tappar hår

Min flicka på snart 4 månader tappar eller liksom skaver av håret på bakhuvudet när hon sover. Nu har hon fått en slags omvänd munkfrisyr och jag börjar bli lite orolig om det kommer växa ut igen. Alltså jag förstår väl att det kommer växa ut någon gång men sitter hårstråna så löst att de bara trillar av...? Är det vanligt att det här händer?

We have normality... lillanochlivet.blogspot.com/
  • Svar på tråden Bebisen tappar hår
  • NinnaBus

Du behöver inte oroa dig...
    Nästan alla bebisar skaver av håret där bak och det växer ut igen...
    Det är jättevanligt att de gör så.
    :)

• Stinis Olsson

Det var väl det jag tänkte... Men det är såna mängder av små hårstrån på madrassen när hon vaknar så det känns lite läskigt.

We have normality... lillanochlivet.blogspot.com/
  • Amani

Det är som sagt jättevanligt - men de kan se lite lustiga ut... MIn son såg ut som en liten gubbe!

• lindaha

Min dotter tappade inte bara håret där det skavde utan över hela huvudet, hon var en liten flintis ett bra tag :P

• Inkalinka

Vår son har oxå en munkfrisyr. Han började med sidorna och sen kom nacken...:)

Max, 091201
  • Malmöflicka

Tyvärr drabbar det de flesta barn {#lang_emotions_smile} Min första dotter föddes med mörkt hår, efter ett par månader tappade hon allt och blev istället blondin...

• jesslin

Ja, det är vanligt. Min stora som hade ljusbrunt  hyfstat mycket hår när hon flddes hade skavt av nästan allt vid 5-6 månader. Men det kom tillbaks men då var hon blond istället. Lillan däremot har inte tappat och blev lockig(som pappa) runt ett år. Och har ljusbrunt hår som när hon föddes.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • jesslin
    Malmöflicka skrev 2010-03-23 09:04:03 följande:
    Tyvärr drabbar det de flesta barn  Min första dotter föddes med mörkt hår, efter ett par månader tappade hon allt och blev istället blondin...
    Som min då.
    Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
Svar på tråden Bebisen tappar hår