Tanter med små ouppfostrade hundar.....
Blir knäpp snart....
Jag äger en hund av sk. "kamphundsras". Världens goaste hund men dock osäker på andra hundar oavsett storlek. Han är väluppfostrad i alla andra avseenden men detta är ett problem...
Jag blir så jäkla irriterad på oftast gamla tanter med sina små "promenadlimpor" i flexikoppel utdraget till max...
Oftast så börjar det med att man kommer gåendes helt vanligt och man ser tanten på långt håll och man ser att hon ser en annan, men gör inget åt situationen.. Sen börjar den lilla saken att bjäbba varpå tanten säger att "hon är så snäll så"....
Visst din hund kanske är snäll men det betyder inte att min är det.....
Jag är medveten om min hunds problem och jag jobbar dagligen med det.... Men det är inte alltid så lätt när man har fötterna intrasslade i "limpans" flexikoppel samtidigt som jag ska hålla koll på att min egen hund inte gör det lilla livet någon skada... För i slutänden så är det ju ändå jag som åker dit på det om det skulle hända något.....
För att inte tala om alla gånger man nästan kör över dessa hundar eftersom kopplet är utdaget och hunden springer rakt ut i vägen.... Senast igår var jag med om en sån här grej... Blir ju livrädd....