• Mulle Meck

Någon mer som måste vabba i stort sett varje vecka!

Hejsan!

Jag har tre barn och vet ju att dom innan 3 års ålder är sjuka ofta men nu börjar jag själv att tro att det är ett stort skämt. Vi har vabbar 8 tillfällen sedan januari. Då står den lille killen på 22 månader för dom flesta tillfälllena. Det har varit magsjuka, feber, förkylning, lunginflammation och nu 41 c feber och halsinfektion. Jag blir snart tokig om inte en förbättring sker snart. Man får ju dåligt samvete även om man vet att man inte ska ha det och att det bara är att acceptera dessa eviga sjukdomar. Men iallafall så känns det jobbigt att ringa till jobbet varje vecka och det känns som man blir misstrodd av vissa fast man aldrig varit hemma i onödan. Som tur är så har min man och jag delat på tillfällena. Någon som känner igen sig? ,och som också längtar till jobbet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-25 14:43
    Hua, insjuknade själv plötsligt igår i troligvis vinterkräksjukan. Fy,det var längesedan jag var så sjuk! Idag lite bättre men magen låter som ett ånglok. Är det inte nog med att barnen blir sjuka hela tiden.......blir skogstokig snart!

• Svar på tråden Någon mer som måste vabba i stort sett varje vecka!
  • Jesster

Jag är hemma min 3:e vecka i rad och innan dess har jag bara jobbat sporadiskt i flera månader. Har två barn och dom fullkomligt avlöser varandra med virus, magsjuka, vinterkräksjuka, förkylningar, halsont o.s.v.

Det är jättepinsamt att aldrig vara på jobbet men vad ska man göra liksom? Barnen kommer först Och jag älskar mitt jobb och längtar som en tok att få börja igen!

Den som söker han finner - www.google.se
  • SvenThorstens

Här är en till. Vi har bara ett barn men han är ständigt sjuk. Vi verkar dock få en förklaring till hans ständiga sjuka, man har hittat en brist i immunförsvaret. Vet inte så mycket än, ska tillbaka till läkaren nästa vecka.

• jag7

Jag förstår så väl det du skriver!!! Under okt-dec var vi knappt på jobbet. Sonen är snart 2,5 år. Men nu den senaste månaden, vågar knappt säga det, men det har lättat lite! Jag var verkligen uppgiven runt jul, men hoppet gror nu. Men snart är det sommar så blir det en välbehövlig paus!

• Mulle Meck

Hejsan allesammans!

Jag vet ju att jag inte är ensam men detta börjar kännas otröstligt.  Men som sagt barnen kommer först och troligvis så blir det bättre och bättre, men för tillfället känns det jobbigt. I höstas hade jag mycket hjälp från mormor och morfar men nu har dom tyvärr själva drabbats av sjukdom och har ingen möjlighet att hjälpa till.  Ha det bra och vi hoppas på friska och krya barn i takt med att värmen kommer.......

• AW76

Den här terminen har vi vabbat väldigt mycket. Hösten var lite lugnare faktiskt. Har två barn på 2 och 4½ år och det är den yngsta som står för det mesta vabbandet {#lang_emotions_wink} Nyss har hon haft öroninflammation. Det började med kräkningar så vi har varit hemma i över 1 vecka med henne. Idag är sista dagen hemma med henne - vad händer? Storebror har klagat på ont i örat inatt.. Det lär bli hemma resten av veckan..

• mammamutilltre

Ooooja jag känner igen mig, med första barnet var vi hemma en vekca var månad det första året på dagis. När sedan tvillingarna började på dagis vid 22 månaders ålder så var jag hemma konstant kändes det som, jag var mer hemma än vad jag var på jobbet. Delar tyvärr inte på sådnat med min man....fick bara gilla läget vad ska man göra lixom, vill ju ta hand om barnen när de är sjuka. Men jag höll på att bli knäckt av det, så fruktansvärt stressande att behöva ringa jobbet var o varannan dag och säga att man inte kommer...

dotter -02 söner -06 dotter -09
  • Smilla0608

Jag känner likadant!
    Har 2 småbarn och de avlöser med varandra med alla basilusker!
    Tror jag som längst jobbar 2 veckor i rad innan det är dax igen att vabba.
    Och under de 2 veckorna har det känts som om man jobbat i flera månader!
    Man e inte van att vara på jobbet så lång period{#lang_emotions_embarassed}

Men vad ska man göra...Barnen kommer ju först!

• Lottis77

Å vad jag känner igen mig! Vi har nio pågående ärenden hos FK för vab samtidigt. En dag hit, två dagar dit. Har två killar 4½ och 22 månader.

Minstingen har febertoppar typ varje vecka, och stora killen har pollenallergi och nu senast svampinfektion åp tungan. Idag är båda på dagis - undrar hur länge det håller...

Svar på tråden Någon mer som måste vabba i stort sett varje vecka!