Överens om ensam vårdnad men?
Jag och mitt ex är överens om att våran gemensamma vårdnad skall övergå i ensam vårdnad till mig om våran dotter som snart är 1 år. Vi har varit separerade över halva hennes liv och hans kontakt med henne är väldigt sporadisk pga olika anledningar. Han har tex vid flertalet tillfällen valt bort att spendera planerat umgänge med dottern och istället valt att festa eller göra annat vilket jag tycker är jätte tråkigt för jag är extremt FÖR umgänge. Vi har även kontakt med socialen som hjälper oss med samarbete eftersom vi har svårt att komma överens många gånger och hans labilitet får många gånger mig att tappa tålamodet vilket resulterar i att vi inte kommer fram till nånting alls.
Jag vill ha ensam vårdnad pga dessa omständigheter, det underlättar vardagen för oss om jag får ta alla besluten själv vilket i slutändan även är bäst för våran lilla tjej. Nu när han äntligen gått med på att ge mig ensam vårdnad och jag ringer till familjerätten för att ordna ett möte säger dom att detta inte räcker som anledning för att jag ska få ensam vårdnad även om vi är överens om det?
Hur gör jag?